בשל סיבות רפואיות

למרות החלטת בית המשפט: העצורה בפרשת ההונאה שוחררה למעצר בית

למרות החלטת בית המשפט להשאיר את החשודה בפרשת ההונאה הגדולה במגזר החרדי במעצר עד ליום רביעי, היא שוחררה במהלך הלילה למעצר בית, זאת בשל סיבות רפואיות (חדשות, משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
העצורה בבית המשפט, אתמול (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

פרשת ההונאה במגזר החרדי: האישה היחידה החשודה בפרשה שוחררה הלילה (שני), באופן מפתיע למעצר בית למרות שבית המשפט האריך את מעצרה עד ליום רביעי.

ל"כיכר השבת" נודע כי היא שוחררה בשל סיבות רפואיות. היא תשהה במעצר בית לארבעה ימים נוספים. במשטרה אישרו את הפרטים.

במשטרה שבים ומבהירים הבוקר כי ייתכנו מעצרים נוספים פרשה בימים הקרובים וזאת ככל שהחקירה תתקדם.

מנגד, ארבעה מהחשודים - מרדכי הרשלר, אביגדור גולדשטיין, פנחס מנחם זידמן ושלמה ורטהיימר - נותרו במעצר לארבעה ימים נוספים, כפי החלטת בית המשפט.

במפלג ההונאה מתנהלת בחודשים האחרונים חקירה סמויה בעקבות תלונה שהוגשה על ידי משרד החינוך וממנה עלה חשד לעבירות מרמה והונאה בהיקף של מיליוני שקלים מצד עמותות ומוסדות חינוך.

בתום חקירה מורכבת ואינטנסיבית המתנהלת מזה מספר חודשים ביחידת ההונאה של משטרת מחוז ירושלים בשיתוף אגף אכיפה במשרד החינוך, נעצרו אתמול ארבעה גברים חרדיים ואישה בשנות ה-40 לחייהם ששוחררה, תושבי ירושלים, ביתר עילית ותל אביב, החמישה חשודים כי במהלך השנים האחרונות פעלו תחת עמותה פיקטיבית בשם 'תקוות הגאולה' לקבלת כספים במרמה.

על פי החשד, החשודים הציגו בפני משרד החינוך כי תחת חסות העמותה פועל בית ספר וכולל לאברכים וקיבלו תמיכה כספית לאורך שנים ממשרד החינוך. כל זאת על פי החשד, על בסיס הצהרות כוזבות שהוצגו על ידם, הן של פרטי ורישום תלמידים, כולל תלמידים כאלו שאינם אזרחי המדינה. והן עבור משרות הוראה שלא היו.

עוד עולה מהחקירה, כי כספי משרד החינוך שהועברו לעמותה הופקדו בחשבון בנק הרשום על שם העמותה. החשודים נהגו על פי החשד להוציא את הכספים מחשבון העמותה על ידי כך שרשמו צ'קים על סך סכומים שונים ופדו אותם במזומן במספר צ'יינג'ים בירושלים.

סך היקף הסכומים שהוצאו במרמה ממשרד החינוך כפי שעולה מהחקירה עד כה עומד על כ- 3 מיליוני שקלים. היום, כאמור, במסגרת מעבר לחקירה גלויה, ביצעו חוקרי יחידת ההונאה של משטרת ירושלים בשיתוף אגף האכיפה במשרד החינוך, מעצר של החשודים וחיפוש הן בדירותיהם והן במשרדים ובצ'יינג'ים , בהם בוצעה הפעילות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר