היום: ג'ון קרי יגיע לישראל בניסיון לסיים את גל הטרור

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, יגיע היום לביקור בן יממה בישראל וברשות הפלסטינית ויפגש עם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן, בניסיון להביא להרגעת הרוחות ודעיכת גל הטרור (מדיני)

נתניהו וקרי בחודש שעבר בברלין (צילום: אבי אוחיון לע"מ)

ירגיע את השטח? על רקע התמשכות גל הטרור הרצחני, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, יגיע היום (שני) לביקור בישראל וברשות הפלסטינית.

הביקור ימשך יממה אחת ובמהלכו יפגוש קרי את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואת יו"ר הרשות אבו מאזן, בניסיון לתווך בין הצדדים ולהביא להרגעת הרוחות.

המטרה המרכזית של קרי היא לשחזר את ההישג משנה שעברה, גם אז השתולל גל פיגועי דריסה, קרי הגיע לאזור ולאחר מאמצי תיווך, הצליח להוציא הצהרת הרגעה מנתניהו וממלך ירדן עבדאללה.

אלא שהפעם זה יהיה הרבה יותר קשה וההצלחה כלל לא מובטחת. ישראל הציעה בשבועות האחרונים כמה מחוות לפלסטינים, אך אלו לא הביאו לדעיכת גל הטרור, כך שנתניהו יתקשה להציע ויתורים נוספים ומשמעותיים, בפרט על רק הנרצחים בימים האחרונים.

יועצו המיוחד של קרי פרנק לוונסטיין, שוהה בימים האחרונים בישראל, בניסיון להכין את הקרקע לפגישת המנהיגים, אך האמריקנים כאמור לא תולים בכך תקוות רבות. "היינו שמחים לארגן הצהרה משותפת בנושא של מסגד אל-אקצא, או אפילו פגישת הרגעה, אבל כרגע אנחנו רחוקים מזה. קרי בהחלט יעלה את הרעיונות האלו בפגישות שלו עם נתניהו ואבו מאזן", אומרים גורמים בכירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר