תיעוד מרגש

לוחם מג"ב שנפצע אנוש בפיגוע דקירה חוזר לשרת בירושלים

חמישה חודשים אחרי שנפצע באורח אנוש בפיגוע דקירה, בו הספיק לנטרל את המחבל לפני שהתמוטט, לוחם מגב רש"ט רז ביבי, חוזר לשרת בירושלים. "מרגע שפקחתי עיני ידעתי שאחזור למדים" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רז ביבי בכותל, הבוקר (צילום: דובר המשטרה)

גיבור: אחרי שעשה את הבלתי יאומן, נפצע אנוש בפיגוע דקירה בירושלים, התעשת וירה במחבל ונטרלו, לוחם משמר הגבול רש"ט רז ביבי, חוזר לשירות פעיל במג"ב, חמישה חודשים אחרי שנפצע.

"מהרגע שפקחתי את העיניים בבית החולים, ידעתי שאחזור ללבוש את מדי משמר הגבול", אומר הבוקר רז כשחזר לבסיסו בעיר העתיקה.

הלוחם נפצע לפני חמישה חודשים בפיגוע דקירה בשער שכם, אז מחבל הגיע והתנפל על הלוחם שהיה בדרכו מביתו חזרה לבסיס. המחבל דקר אותו בראש, בצוואר ובחזה. כתוצאה מכך נפצע הלוחם אנושות ופונה לבית החולים שם נאבקו על חייו.

"בשניות האלה, אתה חייב לפעול במהירות", שחזר אז את רגעי האימה. "ברגע שנטרלתי את המחבל וראיתי שחלפה הסכנה לאזרחים, פינו אותי לבית החולים. לשמחתי האירוע נגמר בפגיעה שלי ולא בפציעתם של אזרחים חפים מפשע".

עם הגעתו הלוחם לבית החולים שערי צדק, הוא הוכנס לחדר ניתוח ובסיומו התייצב מצבו. שבועיים לאחר מכן שוחרר הלוחם לביתו והחל את תהליך השיקום הממושך. "למזלי, תהליך ההחלמה שלי היה מהיר מהצפוי, ביום אחרי הפיגוע הצלחתי לתקשר, ותוך פחות משבועיים כבר שוחררתי מבית החולים".

בשבוע שעבר עלה על מדים ושב לשירות פעיל במג"ב ועשה את הבלתי יאומן. חבריו לנשק רואים בו גיבור של היחידה.

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, סיפר: "ברגעים הראשונים לאחר פציעתו של רז, כשהגענו לבקר אותו בבית החולים, אחד הרופאים ציין כי היו לרז שתי דקות מהרגע שהוא נפגע ועד הרגע שאיבד את הכרתו. בשניות שנותרו לו זיהה רז את המחבל וירה לעברו עד שנטרל אותו. זהו אינסטינקט של לוחם במשמר הגבול, אני מתמלא גאווה שאלו הם בנינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר