הקרב על החינוך החרדי

שמעוני: שילוב חרדים בצבא? צריך לטפל במערכת החינוך

מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני נשא דברים בכנס המרכז לחקר החברה החרדית, חשף חלק ממטרותיו של המחוז ועורר סערה וחשש ממשי בקרב מנהלי המוסדות החרדיים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מאיר שמעוני (צילום: כיכר השבת )

הקרב על החינוך החרדי: מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מאיר שמעוני, חשף מעט מכוונותיו ומטרותיו של המחוז החרדי, בנאום שנשא לפני כחודש בכנס המרכז לחקר החברה החרדית.

בין היתר אמר כי מדובר ב"פריצת דרך היסטורית משמעותית" והוסיף כי אם רוצים שילוב של החרדים בחברה, בתעסוקה, בצבא ובביטחון - "הרי שצריך לטפל במערכת החינוך כבר אתמול".

דבריו של שמעוני מעוררים סערה גדולה בקרב מנהלי מוסדות החינוך והגבירו את החשש להתערבות ממשית של משרד החינוך לא רק בעניינים המנהליים אלא גם בענייני תכני הלימוד וחינוך הילדים.

צפו בנאומו של מאיר שמעוני:

בתחילת הדברים מספר שמעוני כיצד שר החינוך הקודם שי פירון קרא לו לדגל ומינה אותו לתפקיד ולאחר מכן פרס את משנתו כלפי החינוך החרדי.

"מה שקרה עם המגזר החרדי היה דבר מאוד פשוט. למדינה היה מאוד נוח במשך 40-60 שנה לבוא לחברה החרדית ולהגיד חברה יש פה 5 מיליארד שקל קחו את הכסף ותעשו מה שאתם רוצים. ככה זה התגלגל והתנהל. נוצרו נורמות כאלו ואחרות. לא עסקו בליבת החינוך ולא עסקו באיכות ההוראה והלמידה וכל אחד עשה כפי שהוא מבין", אמר שמעוני.

"היום, אנחנו, מאז שהקמנו את המחוז החרדי ואולי קצת לפני, המטרה המרכזית של המחוז החרדי,שנפלה בידי הזכות הגדולה להקים מחוז ארצי חרדי במשרד החינוך, זה איך אני משפר את מערכת החינוך החרדית של תלמידי ותלמידות המגזר החרדי בכל הגילאים", הוסיף מנהל המחוז.

בהמשך אומר שמעוני: "יש מתוך המגזר ומחוץ למגזר שמאוד רוצים לעשות את השינוי הזה. רק צריך לחבר את האנשים. צריך לחבר אותם. מכל הגוונים, מכל הקשת, מכל הסוגים".

"דיברת על היסטוריה? אז יש פה היסטוריה", הוסיף שמעוני, "יש פה פריצת דרך היסטורית משמעותית שאת הפירות אני מאמין שנראה בשנים הקרובות, אם נמשיך באותו כיוון כמובן ביחד עם כולם, כי המשימה היא לא פשוטה, היא מאוד מורכבת, היא מחייבת גיוס של הרבה אנשים, ושל כספים בתוך החברה הרב תרבותית הזאת".

בהמשך דבריו, התייחס שמעוני לנושא שילוב החרדים בשוק התעסוקה ואמר: "אם ניקח את הנתונים הדמוגרפיים הרי שב-2040 ואולי לקראת 2050, המגזר החרדי, אם הוא יישאר באותה מגמה, הוא יהווה בערך 50 אחוז מהאוכלוסיה היהודית. זה בערך הנתונים ואם אנחנו רוצים שה-50 אחוז ישתלב בחברה, בתעסוקה, בצבא, בביטחון, בכל מה שנאמר, הרי שצריך לטפל במערכת החינוך כבר אתמול".

"אנחנו בדיליי ולכן נכנסנו למהלך מהיר מאוד באמצעות המחוז על מנת לראות קודם כל איך אנחנו משפרים את מערכת החינוך. את האיכות שלה. את הפדגוגיה והלמידה לצד הזרוע המנהלית הארגונית והתפעולית בהתאמה למגזר", אמר שמעוני אך הדגיש כי זאת "בלי לשנות את אורח חייו ואין כוונה לשנותו".

שמעוני המשיך ואמר: "אני מאלו שמאמינים שצריך לתת מקל וצריך לתת גזר. הרבה גזר וקצת מקל. צריך גם לדרוש את מה שצריך לדרוש. מה צריך לדרוש? מנהל תקין. שקיפות. רגולציה אמיתית, נורמות עבודה ונורמות התנהלות וכו' יש דברים שהכוונה נכונה ייעשו וחלקם כבר דרך אגב משתנים".

"זו מלחמה קשה. זה מהלך לא פשוט. לא מנהלים את זה בכוח אלא בשום שכל, עם הרבה זהירות, הרבה רגישות אבל עם הרבה נחישות. לא לוותר על המטרה", הסביר מנהל המחוז.

בהמשך מסביר שמעוני כי הכל צריך להיעשות בהדרגה: "אי אפשר לשנות הכל. יש דרישה ללמד מקצועות ליב"ה במגזר. אז יש דרישה. יש מי שיעשה את זה? צריך גם לדרוש וגם לתת מענה מדורג. להתחיל בעברית. להתחיל בחשבון. ואחר כך במקביל להתחיל להכשיר באנגלית ומסתבר שיש שותפים גם בתוך המגזר וגם מחוץ למגזר. זו אחת הדרמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר