כך מונעת ארה"ב מפולארד להתפלל בבית הכנסת

לאחר 30 שנה בכלא האמריקני, נראה שיונתן פולארד נשאר בכלא, רק מסוג אחר. הרשויות בארה"ב החליטו על שורה של הגבלות דרקוניות שלא מותירות לו אפשרות לחיות כרגיל. כל הפרטים (בעולם)

יונתן פולארד (צילום: הוועד לשחרור פולארד)

לאחר 30 שנה בכלא האמריקני, נראה שהמרגל היהודי יונתן פולארד נותר בכלא, רק מסוג אחר. בימים שלאחר שחרורו מערימים הרשויות האמריקניות מגבלות וקשיים על פולארד, זאת ללא סיבה נראית לעין. בין המגבלות הדרקוניות שהוטלו על פולארד, איסור לצאת מביתו החל מהשעה 19:00, התקנת אמצעי מעקב במקום עבודתו, אזיק אלקטרוני שעליו לענוד כל הזמן ומנטר את כל תנועותיו, הגבלת יציאות לאזור יחסית קטן בניו יורק וניטור כל המחשבים בביתו.

בנוסף, על פולארד לענות, בכל זמן נתון, לכל טלפון או דפיקה בדלת - גם בשעות הלילה, זאת מאחר ועלולה להיערך ביקורת על ידי קצין המבחן של פולארד. במידה והוא לא יענה הוא עלול להישלח חזרה למאסר.

לדברי פרקליטו של פולארד, עו"ד אליוט לאוור, בשל הדרישה להתקין אמצעי מעקב על מחשבי מקום עבודתו של פולארד, המעסיק החדש שלו, חברת השקעות ששכרה את פולארד כאנליסט, הודיע לו כי הוא חוזר בו.

בנוסף, העוצר שהוטל עליו מונע ממנו להשתתף בתפילות בבית הכנסת ובסעודות שבת או חג אצל מכרים וקרובי משפחה. בנוסף, בשל התנאים האפשרות למצוא עבודה הופכת לדבר כמעט בלתי אפשרי.

כבר ביום שישי האחרון, שעות ספורות לאחר שפולארד שוחרר מהכלא, הגישו עורכי דינו תביעה בבית המשפט הפדרלי בניו יורק בדרישה להפסיק את "תנאי השחרור הבלתי מוצדקים והבלתי חוקיים" שהוטלו על פולארד.

לדברי עורכי הדין, ההצדקה היחידה שנתנה ועדת השחרורים למגבלות הייתה שהן 'נצרכות בכדי להרתיע מפעילות פלילית נוספת', אך עצם השחרור נבע מכך שהובהר כי אין כל סבירות לביצוע של עבירה נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר