צפו בווידאו

ח"כ גפני: "אנחנו לא רוצים את חוק הגיוס, הוא הרע במיעוטו"

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אומר כי הם לא רוצים את חוק הגיוס אך הוא הרע במיעוטו. על עולם התורה הבהיר כי "אם לא יהיו תרומות, להחזיק את עולם התורה, לא נוכל להתקיים" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אומר הערב (שני) כי תיקון חוק הגיוס שצפוי לעבור היום בקריאה שניה ושלישית בכנסת הוא רק הרע במיעוטו.

בישיבה עם ראשי 'שובו' ונדיבים מחו"ל אמר ח"כ גפני: "אנחנו נמצאים במעבר מ"הסתר פנים" גדול שהיה בממשלה הקודמת כשגזרו עלינו גזירות שאי אפשר לתאר. אמרתי בוועדת חוץ ובטחון שאין דבר כזה בעולם המערבי כולו, אין משטר דמוקרטי שלוקחים קבוצה באוכלוסיה, מיעוט, ומכים בה ללא רחם, בהורים, באבות שלומדים תורה, פוגעים באימהות שיוצאות לעבוד, בתנאים שלהם, בתלמידים בבתי הספר, פוגעים בילד או בילדה בגן הילדים כי הם חרדים, אתם לא יכולים לתאר אלו חוקים נעשו כאן".

לדבריו: "גם בנושא הדיור, יאיר לפיד הביא את מע"מ אפס, וסירב להכניס את החרדים בפנים. אנחנו שמחים שהביא את זה ולא התפשר כי לקחנו את האתגר והפלנו את הממשלה בגלל ההתעקשות שלו על החוק הזה, הבאנו מומחים שמתנגדים לחוק, עד שהוא נפל והממשלה נפלה יחד אתו".

בהתייחסו לחוק הגיוס אמר יו"ר 'דגל התורה': "היום עולה חוק הגיוס, הוא לא חוק שלנו, אנחנו לא רוצים אותו אפילו, אבל הוא הרע במיעוטו, הוא מאפשר למי שרוצה ללמוד תורה לעשות זאת ללא הפרעה, זה חשוב לנו, קריטי שהחוק הזה יעבור, כי מדובר בתיקון לחוק הקיים, זה לא חוק שלנו, אלא מתקן את המצב, ואנחנו מתפללים שהחוק יעבור".

ח"כ גפני התייחס גם לתקציבי הישיבות ואמר: "גם בתקציבי הישיבות וגם בחקיקה גורפת של מיליון דברים, שכעת אנחנו משנים את זה, אנחנו לא סיימנו את העבודה, העברנו תקציב בוועדת הכספים ואנחנו שמחים על כך.

"אני רוצה לומר לכם שני דברים, המדיניות של יהדות התורה היא מדיניות של הרב שך זצוק"ל, אנחנו לא דואגים רק לעצמנו אלא לכלל ישראל, לא תשמעו דיונים על הציבור החרדי, הרב שך בדרשות שלו לא דיבר על רחוב רבי עקיבא בבני ברק אלא על אלנבי בתל אביב, דיבר על רחוב יפו ועל הקיבוצים, גם הרב אלישיב זצ"ל וגם יבלדחט"א מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, זה הדבר הכי חשוב".

גפני הוסיף: "ואם מישהו יגיד לכם ש'הם בממשלה, החרדים שולטים בתקציב', תדעו לכם שזה פשוט לא נכון ולא יכול להיות נכון, אם לא יהיו תרומות שמגיעות בעיקר מארה"ב ואירופה, להחזיק את עולם התורה, לא נוכל להתקיים גם אם נהיה בכיסא ראש הממשלה, לא שייך להחזיק את עולם התורה ללא הציבור".

לדבריו: "כשראש הממשלה בגין ושר האוצר שלו ארליך רצו לתמוך מאה אחוז בישיבות, הרב שך סירב ואמר שאם יחזיקו במאה אחוז מחר תוקם ממשלה אחרת שתבטל את זה, ולא יידעו איך להחזיק את הישיבות אחרת, וגם אמר הרב שך שאין מציאות שהממשלה תהיה היחידה שתחזיק את עולם התורה אלא הציבור צריך להחזיק תורה, אנחנו צריכים לדרוש את המגיע לנו, אבל עולם התורה חייב להיות מבוסס על הציבור בארץ ובעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר