ביטול גזירת הגיוס

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את תיקון חוק הגיוס

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי), את התיקון לחוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית. 49 ח"כים תמכו ו-36 התנגדו. ביש עתיד ממשיכים במסע ההסתה והודיעו כי יעתרו לבג"ץ נגד החוק (פוליטי)

מליאת הכנסת, הערב (צילום: יונתן זינדל פלאש90, וידאו: יעקב מורגנבסר)

ביטול גזירת הגיוס: מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי), את התיקון לחוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית.

התיקון עבר ברוב של 49 ח"כים שתמכו בהצעה, כנגד 36 ח"כים שהתנגדו. חברי הכנסת יואב קיש ושרן השכל מהליכוד נעדרו מהמליאה, לאחר שהסתייגיותיהם נפלו.

על פי התיקון תוארך תקופת ההסתגלות, מ-3 שנים ל-6 שנים ותכונה "תקופת הסתגלות ראשונה". בנוסף, מוצע לקבוע "תקופת הסתגלות שנייה" שאורכה יהיה 3 שנים. במהלך תקופה זו, כל עוד תהיה עמידה ביעדי גיוס, תתאפשר דחיית השירות למי שגילו עולה על 21. במקרה של אי עמידה ביעדי גיוס תתאפשר דחיית גיוס מעל גיל 21 רק בהיקפים שיקבע שר הביטחון, בשים לב ליעדי הגיוס שקבעה הממשלה בהתחשב בהמלצתם של שר הביטחון והשר הממונה על השירות האזרחי.

כמו כן נאמר בתיקון כי יוקם צוות בין-משרדי שיגבש תכנית רב שנתית לקידום עמידה ביעדי הגיוס, שיגיש המלצותיו לשר הביטחון.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חקיקת תיקון מס' 19 עוררה התנגדות עזה בקרב הציבור החרדי והפעלתו העלתה חשש לפגיעה בתהליך החיובי שניצניו החלו קודם לכן ואשר הצביע על עלייה מתמדת והדרגתית במספר המתגייסים מקרב ציבור זה אשר התחוללה ממילא עוד טרם הפעלת הוראות התיקון האמור.

על פי מדיניות הממשלה שהתגבשה בעניין זה נכון וראוי להמשיך ולקדם את העמידה ביעדי הגיוס בקרב המגזר החרדי, למערך השירות הצבאי והשירות הלאומי- אזרחי, בדרך של שיתוף פעולה, תוך יצירת אמצעים ממשיים להשגת מטרה זו."

יו"ר וועדת חוץ וביטחון ח"כ צחי הנגבי הציג את ההצעה ואמר: "תיקון מספר 19 עורר התנגדות עזה במגזר החרדי ועורר שיח בחברה הכללית. הממשלה חששה שההתנגדות בציבור החרדי תוביל לכך שבפועל לא נעמוד ביעדי הגיוס ולא נממש את תכלית החוק. לכן הממשלה סבורה שאפשר להמשיך ולקדם את העמידה ביעדי הגיוס במסגרת שינוי כללי הדיאלוג ועל יסוד שיתוף פעולה עם הציבור החרדי.

יש התנגדות לגיטימית לסעיפי החוק אבל אי אפשר לנהל את הדיון על בסיס האמירה הגורפת שכל מה שנעשה במשך השנים למעשה יורד לטמיון. זו אמירה שאין לה בסיס והיא פשוט לא נכונה", אמר הנגבי.

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן תקף: מדובר בחוק לא שוויוני שפשוט מפריד בין שתי קבוצות אוכלוסייה. אם הילד של שר הביטחון יתחמק משירות, יבואו מהמשטרה הצבאית וייקחו אותו לכלא. אם הילד של ח"כ חרדי יתחמק, הוא ילך ללמוד וגם יקבל מלגה. כשמדברים על הממשלה הזו, מילה כמו שליחות ונחישות לא רלבנטיות, אל יותר מילים כמו טיפשות, רפיסות ואופורטוניזם. רוב מוחץ של מצביעי הליכוד תומך בשוויון בנטל, בעונש מוות למחבלים ובפסילת חנין זועבי מהכנסת.

כאמור, התיקון עבר ברוב של 49 נגד 36. לאחר אישור החוק ניגש ח"כ משה גפני אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון, לחץ את ידם והודה להם על תמיכתם בתיקון.

ביש עתיד החליטו להמשיך במסע ההסתה נגד הציבור החרדי והודיעו כי כבר היום בשעות הבוקר יגישו עתירה לבג"ץ נגד החוק החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר