לקראת חנוכה

הרבנות הראשית מזהירה מפני שמן זית מזויף

הרבנות הראשית לישראל מזהירה מפני שימוש בשמן זית מזויף לקראת חג החנוכה שיחול בעוד כשבוע וחצי. עם זאת, מנהל היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה ברבנות מציין כי התופעה צומצמה (מעניין)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Najeh Hashlamoun/ flash90)

הרבנות הראשית לישראל מזהירה מפני שימוש בשמן זית מזויף לקראת חג החנוכה שיחול בעוד כשבוע וחצי.

במכתב ששיגר מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה ברבנות, רפי יוחאי, למנהלי מחלקות הכשרות ויו"ר המועצות הדתיות, הסביר כי יש בשנים האחרונות יש בשוק לא מעט שמן זית מזויף ולכן צריך לבדוק היטב שאלו לא יגיעו ללקוחות.

"לאור תלונות בעניין זיוף כשרות של שמני הזית, נערכה בעבר ישיבה של הרבנות הראשית עם נציגי מועצת הזיתים ומשרד הבריאות על מנת ללבן סוגיה זו ולמצוא דרכים לפתרון הבעיה", הזכיר יוחאי, "במהלך הישיבה נמצא כי על פי תקן הישראלי, אסור בשום אופן לייצר ולשווק שמן זית ולציינו ככזה, אשר מעורב בו שמן אחר".

יוחאי מוסיף כי "ערנותו של הציבור במהלך השנים האחרונות והימנעותו מלרכוש תוצרת מזויפת על אף מחירה הנמוך, בד בבד עם סירוב הרבנויות המקומיות לשתף פעולה עם תופעה זו, הביאה לצמצומה ועל כך יבורכו".

במכתב ששיגר למחלקות הכשרות הוסיף יוחאי טבלאות שבהן ניתן לראות את החברות המייצרות שמן זית מזויף וביקש כי אלו יפרסמו את הטבלאות בציבור בכדי למנוע הפצה ברבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר