תיקון חוק הגיוס

קצין בצה"ל ל"כיכר השבת": "יהיה יותר קל לגייס חרדים שרוצים"

בבוקר שאחרי אישור תיקון חוק הגיוס, קצין העוסק בגיוס חרדים דווקא מברך על התיקון בשיחה עם "כיכר השבת". לדבריו, התיקון יקל על גיוס חרדים שרוצים בכך וחששו בעקבות החוק הישן (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

הכנסת אישרה הלילה בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק הגיוס, כשנציגי יש עתיד שבים על דבריהם כי התיקון יפגע בשוויון בנטל ובשילוב החרדים, אלא שדווקא בצה"ל מברכים על התיקון.

קצין צה"ל העוסק בגיוס חרדים אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי "אני חושב שעכשיו יהיה לנו ולחיילים יותר קל לגייס חרדים לצבא. כמובן חרדים שרוצים להתגייס ולא לומדים בישיבות".

לדבריו, "מאז חוקק חוק הגיוס החיילים התמודדו עם קושי רב לגייס חרדים לצבא. כולם חששו מה יאמרו ברחוב על הגיוס בזמן שיש חוק גיוס שמגדיר לומד תורה כפלילי, וכעת שהסעיף הזה בוטל אני מאמין שיהיה לנו יותר קל לגייס אותם".

"החיילים שלנו לא עומדים ברחוב ומשכנעים חרדים להתגייס", הסביר הקצין. "אלא הם פונים לאותם חרדים שבעבר פנו לצה"ל והתעניינו על מסלולים שונים שיש לנו להציע להם, אבל כשחזרנו אליהם הם לא רצו לשמוע כי היה להם קושי אבל כעת האיום נגד החרדים הוסר ואת התוצאות נראה בהקדם".

התיקון עבר ברוב של 49 ח"כים שתמכו בהצעה, כנגד 36 ח"כים שהתנגדו. חברי הכנסת יואב קיש ושרן השכל מהליכוד נעדרו מהמליאה, לאחר שהסתייגיותיהם נפלו.

על פי התיקון תוארך תקופת ההסתגלות, מ-3 שנים ל-6 שנים ותכונה "תקופת הסתגלות ראשונה". בנוסף, מוצע לקבוע "תקופת הסתגלות שנייה" שאורכה יהיה 3 שנים. במהלך תקופה זו, כל עוד תהיה עמידה ביעדי גיוס, תתאפשר דחיית השירות למי שגילו עולה על 21. במקרה של אי עמידה ביעדי גיוס תתאפשר דחיית גיוס מעל גיל 21 רק בהיקפים שיקבע שר הביטחון, בשים לב ליעדי הגיוס שקבעה הממשלה בהתחשב בהמלצתם של שר הביטחון והשר הממונה על השירות האזרחי.

כמו כן נאמר בתיקון כי יוקם צוות בין-משרדי שיגבש תכנית רב שנתית לקידום עמידה ביעדי הגיוס, שיגיש המלצותיו לשר הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר