תיקון חוק הגיוס

השיטה הגאונית של המנהיג הליטאי / אבישי בן חיים

חוק הגיוס, שורה תחתונה: שיטת המנהיג הליטאי הרב אהרון לייב שטיינמן הגאונית סידרה לחרדים 30 שנות פטור משירות צבאי • אבישי בן חיים על הנהגת מרן הרב שטיינמן וחוק הגיוס (טור דעה)

אבישי בן חיים | כיכר השבת |
אבישי בן חיים (צילום: באדיבות חדשות 10)

חוק הגיוס, שורה תחתונה: שיטת המנהיג הליטאי הרב אהרון לייב שטיינמן הגאונית סידרה לחרדים 30 שנות פטור משירות צבאי!

משנת 1999 התחילו הדיבורים הכאילו רציניים על מהלך לגיוס חרדים, הוקמה ועדת טל לכאילו שוויון בנטל, הוקם הנח''ל הכאילו חרדי. החרדים עשו פרצוף כאילו מתעניין, הרב שטיינמן כאילו עצם עין ולא מעט בעלי עמדות התבלבלו ושגו לחשוב שאוטוטו יש שוויון בנטל.

שאלתי אז את ח''כ הרב גפני על ''חוק טל'' והוא לא יכול היה להסתיר את החיוך: "מה שחשוב זה שהרווחנו חמש שנים של שקט''. החמש האלה יהפכו לשלושים.

אחרי חמש שנים התקבלה הארכה של עוד חמש שנים ואחר כך עוד קצת ואז ועדת שקד סחבה שנתיים ועכשיו הארכה עד שנת 2023.

מרן הרב שטיינמן עם נציגי 'דגל התורה'

ונגיד שהחרדים לא יעמדו ביעדים (שזה חרטוט, כי ביעדים נספרים חופשי מי שאינם חרדים וחרדים מבוגרים שממילא רוצים לצאת לעבודה ומקבלים 5400 שקל על משהו שהוא לא ממש צבא, אז למה שלא יבואו), אז נגיד שהחרדים לא יעמדו ביעדים, תקום ועדה חדשה ויהיו דיונים עוד חמש שנים וככה נסגור שלושים שנה מאז שנת 1999 של המשך הפלא הגדול של המצב שבו אף חרדי לא מחוייב לשרת בצבא.

וכל זה בא לומר, מה שניסיתי לומר בכל פרשנות שנתתי בשנים האחרונות: לא יהיה פה שוויון בנטל, וגם אם יחוקקו חוק, החרדים ישנו אותו.

ולכן המשימה החשובה שהיא גם האופציה היחידה להמעטת אי השוויון בנטל, היא העלאה דרמטית בתגמול החבר'ה שמשרתים וסיוע לשדרה המרכזית בחברה הישראלית הנושאת בנטל לבדה וגם צריכה לממן את הילדים שלה כשהם משרתים בצבא (ואני מתחייב בכבוד הפרשני שלי על עוד בונוס: אם ישולמו דמי כיס הוגנים של 5000 שקל לחייל, גם יוצאי החברה החרדית יבואו ובלי לבקש יחידות שמדירות נשים וכדומה ומשנות את פני הפרהסיה הישראלית ומקצינות את ההלכה היהודית).

מתוך עמוד הפייסבוק של אבישי בן חיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר