הפלת המטוס הרוסי

פוטין זועם: "דקירה בגב על ידי סייעני הטרוריסטים"

נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, תקף את טורקיה על הפלת מטוס הקרב הרוסי ואמר כי מדובר בדקירה בגב ויהיו לכך השלכות חמורות על היחסים. בטורקיה טוענים כי הטייסים הוזהרו 10 פעמים (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

הפלת המטוס הרוסי: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס להפלת מטוס הקרב הרוסי, בידי מטוסי קרב טורקיים בגבול סוריה, ותקף בחריפות את הממשל באנקרה.

בדברים שאמר בעיר הנופש סוצ'י בה נפגש עם מלך ירדן עבדאללה, אמר פוטין כי מדובר ב"דקירה בגב על ידי סייעני הטרוריסטים".

פוטין הוסיף ואמר כי "המטוסים הרוסיים לא מאיימים על טורקיה". הוא מתח ביקורת על פניית טורקיה לנאט"ו במקום לתת הסברים לרסויה והבהיר כי "יהיו השלכות חמורות ליחסי רוסיה-טורקיה בעקבות הפלת המטוס".

הפלת המטוס הרוסי (צילום: מתוך ynet)

מנגד, בטורקיה מנסים להסביר את הצעד, ומראים תיעוד מהמכ"מ המראה כיצד המטוס הרוסי חודר לשטחה הריבוני של טורקיה. הצבא הטורקי מסר כי הטייס הוזהר 10 פעמים, במשך כמה דקות, עד שיורט.

נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן וראש הממשלה אחמד דאבוטולו, לא התייחסו לנושא בהשבעת הממשלה החדשה בצהריים, אולם גורם בכיר אמר: "לא מדובר בפעולה נגד מדינה ספציפית כלשהי. מטוסי ה-F-16 שלנו נקטו צעדים דרושים כדי להגן על שטחה הריבוני של טורקיה".

בתוך כך, דיווחים סותרים על מצבם של שני הטייסים הרוסים. המורדים הסורים טוענים כי טייס אחד נהרג והשני נפל בשבי. מנגד ברשת אל ג'אזירה דיווחו כי שני הטייסים נהרגו, בעוד דיווחים אחרים טוענים כי הטייסים כנראה בחיים וצוותי חילוץ עושים את דרכם אליהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר