היסטוריה: לראשונה רקטה ששוגרה לחלל שבה לכדור הארץ

חברת Blue Origin העוסקת בפיתוח אמצעי תעופה וחלל פרסמה היוםסרטון המתעד ניסוי היסטורי במהלכו הצליחה להטיס לחלל רקטה ולראשונה גם להשיבה בשלמות לכדור הארץ (חדשות, בעולם)

(Blue Origin)

היסטוריה בחלל: חברת Blue Origin העוסקת בפיתוח אמצעי תעופה וחלל פרסמה היום (שלישי) סרטון המתעד ניסוי היסטורי במהלכו הצליחה חברת Blue Origin להטיס לחלל רקטה ולראשונה גם להשיבה בשלמות לכדור הארץ.

מטרת הניסוי היא פיתוח רקטה לשימוש רב פעמי על מנת להעביר מכדור הארץ לחלל ומהחלל לכדור הארץ, משמעות פיתוח טיל שכזה הוא חיסכון של מאות מיליוני דולרים בשנה.

המצב כיום מחייב את סוכנויות החלל השונות (נאס"א, סוכנות החלל הרוסית, סוכנות החלל האירופאית וסוכנות החלל הסינית) לשלוח מטענים ובני אדם באמצעות טילים ורקטות יקרות וחד פעמיות. כשבשנים האחרונות מחפשת סוכנות החלל האמריקנית נאס"א תחליף לטילים אלו.

בנאס"א שוכרים כיום את שירותיה של סוכנות החלל הרוסית על מנת להטיס את האסטרונאוטים האמריקניים כמו גם את חלק מהמטענים לחלל, אך בשנים האחרונות הוציאה נאס"א מספר מכרזים לחברות פרטיות שיוכלו לבנות רקטות שכאלו ולהעביר את המטענים לחלל, מה שגרם למסר חברות להתחיל לפתח טילים ורקטות מתקדמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר