חברי בד"צ "העדה החרדית" נגד בתי מסחר במתחם שנלר

חברי בד"צ העדה החרדית מאיימים בחרמות על בתי מסחר שעלולים לקום במתחם שנלר ברחוב מלכי ישראל בירושלים, זאת מחשש שהמקום יהפוך לאזור בילוי. גורם בעירייה: "הדרך ארוכה" (חסידים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס (צילום: אבי בלום - א בליק)

הדירות במתחם שנלר טרם נבנו וב"עדה החרדית" יצאו היום (שלישי) למאבק נגד מנהלי המתחם שעיקרו איסור בניית מתחמי מסחר בטענה כי האזור יהפוך למקום בילוי. ב"עדה החרדית" הבהירו כי במידה ואזהרתם לא תישמע, הם יפתחו בחרם על בעלי עסקים שיפתחו חנויות במתחם המדובר.

במודעה שפורסמה היום וכותרתה "התראה חמורה" נכתב כי "הוצג בפני הבד"צ תכניות לפתיחת קומות מסחר ברחוב מלכי ישראל מרחוב עמוס עד קרוב לרחוב הטורים (מתחם שנלר). בפני בית הדין הופיעו רבנים וראשי מוסדות תורה שהתריעו על הסכנה הנוראה שבדבר, ובקשו לאסור את הדבר בכל חומר".

לאור זאת, דנו חברי בית הדין של "העדה החרדית" ובתום הדיון הוחלט לאיים בחרם. "באם חס ושלום יפתחו שם עוד מקומות מסחר יאסרו הבד"צ על המשכירים והסוחרים להפעיל שם חנויות ובתי עסק ומסחר וכן שלא לקנות שם".

חברי הבד"צ ובראשם גאב"ד "העדה החרדית" הגאון רבי יצחק טוביה וייס, קראו במודעה "לכל תושבי השכונה, ראשי מוסדות ועסקנים שיפעלו ככל אשר לאל ידם להשאיר את המצב הקיים ושלא להרחיב ולהרבות בשטחי מסחר ובתי עסק מעבר לאלו הקיימים, אשר גם הפכו למקום בילוי".

גורם חרדי בעיריית ירושלים אמר הערב ל"כיכר השבת" כי יזמי הבנייה במתחם שנלר טרם קיבלו אישור מהעירייה לבנות את המתחם ולכן אין כל משמעות לאיומי החרם. "הדרך עוד ארוכה - אם בכלל" אמר. מדובר במאבק אחד מיני רבים שמנהלת העדה החרדית מאז הוחלט על הבנייה במתחם שנלר שנחשב למרכזי בשכונת גאולה בירושלים. תחילה נאבקו חברי הבד"צ נגד החפירות במתחם בטענה שיש קברים.

במודעה שפורסמה הבוקר לא הוזכר החלטת עיריית ירושלים להקים מרכז תרבות ואמנות חרדי שיכלול אולמות קולנוע במתחם שנלר בירושלים. בנושא זה אמר בכיר ביהדות התורה ל"כיכר השבת" כי הם יתנגדו להקמת הקולנוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר