"אמא מסכן, הוא הרביץ לרב"

מעצר התוקפים הוארך; צפו בתיעוד מהרגעים שלאחר התקיפה

בית משפט השלום בתל אביב האריך עד ליום שישי את מעצרם של ארבעת החשודים בתקיפת הגאון רבי זמיר כהן כאשר יצא משיעור תורה בתל אביב • צפו בתיעוד ממעצרם של התוקפים (חרדים, ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מעצר התוקפים (צילום: באדיבות המצלם)

בית משפט השלום בתל אביב האריך בצהריים (רביעי) עד ליום שישי את מעצרם של ארבעת החשודים בתקיפת הגאון רבי זמיר כהן, מגדולי מחזירי התשובה ונשיא 'הידברות'.

המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם של הארבעה, שנעצרו אתמול בחשד לתקיפת הגר"ז כהן ובית המשפט נענה לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם ביומיים.

קרא עוד:

מוקדם יותר, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף הביע מחאה חריפה על תקיפת הגר"ז אמש ואמר: "תקיפתו החמורה של הגאון הרב זמיר כהן, היא בגדר חציית קו אדום, כחלק ממסע הסתה אלים, הנמשך זמן רב של אנשים שאינם בוחלים באמצעים ומנסים לכפות את עצמם על הציבור, ותוקפים תלמידי חכמים באלימות פיזית ומילולית".

"וכבר אמרו חז"ל: 'כל המבזה תלמידי חכמים, אין רפואה למכתו', והדברים אמורים גם על מי ששותק על ביזוי תלמיד חכם", סיים הרב יוסף.

הגאון הרב זמיר כהן (צילום: הידברות)

בשיחה בלעדית עם "כיכר השבת" אמר הגאון רבי זמיר כהן: "עצוב שמגיעים למקום כזה. בעקבות הסתה שהוא מכריז ברבים שמדובר ב"פלסטיני", אז אני לא אתפלא שאנשים שמאמינים לכל מילה שיוצאת מפיו מבינים שאני פלסטיני ובאים עם סכין ומנסים לדקור את הפלסטיני הזה".

"כבר אמרו בעבר שמילים מסוגלות להרוג - ובפרט אדם שיש אנשים שמושפעים מהקו התקיף והאלים שלו לאורך כל הדרך, אז לא פלא שבאו עם סכין ומי יודע מה תכננו הלאה".

הגר"ז כהן מדבר על הפחד מתקיפות נוספות ואומר: "אני לא חושב שצריך לחשוש, צריך להמשיך להרביץ תורה אבל נצטרך לצאת עם שמירה בימים האלה".

אמש, לאחר שיצא משיעור שמסר בבית הכנסת היכל דוד בתל אביב, הותקף הגר"ז כהן, בידי ארבעה בריונים, עוזרו נפצע בידו ותלמידיו הבריחו אותו לרכבו.

מהמשטרה נמסר הבוקר כי "מהומה בבית הכנסת ברחוב מרגולין בתל אביב הביאה למעצרם של ארבעה חשודים בגין תקיפה וקטטה במקום ציבורי".

"מדובר בדרשה שניתנה ע"י אחד הרבנים אשר ככל הנראה לא מצאה חן בעיני חסידיו של רב אחר ואלו בסיום הדרשה גידפו את נותן הדרשה ואף תקפו אותו", מסבירים במשטרה.

עוד נמסר כי "שוטרי תחנת שכונות שהוזעקו למקום עצרו ארבעה חשודים בשנות העשרים לחייהם תושבי צפת, בני ברק ושניים מהם מירושלים. החשודים יובאו הבוקר לביהמ"ש השלום בתל אביב לדיון בהארכת מעצרם".

מטעם הרב אמנון יצחק נמסר: "דבריו של הזמיר שפער פיו נגד גדול המחזירים בתשובה ואמר לא לשמוע אותו ולמחות בו וכו גרמה לחציית קו אדום ומבטאת את קנאתו ברב אמנון יצחק וכידוע שמשמש במקרים אלה כשופרם של ש"ס ששלחו אנשים לבית שמש עם גז פלפל לרסס את הרב אמנון יצחק והמשטרה לא עצרה איש והעולם לא הזדעזע כלל למרות התקפה ברוטלית של למעלה ממאה איש". לשון התגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר