האמנם יעשה צדק? / דעה

"האמנם יעשה צדק לאדמו"ר רבי יאשיהו פינטו? זו פרשה גורלית שלאמון הציבור, מעין ברומטר אמוני במערכת הצדק הישראלי בקרב ציבורים רבים". דובר מחאת צדק צדק תרדוף בטור כואב (מאמרים)

דיוויד לימן | כיכר השבת |
דיוויד לימן (צילום: באדיבות המצלם)

האמנם יעשה צדק? זו אחת השאלות המעסיקות בימים אלו את הציבור, ובפרט את חסידיו הרבים של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, אשר מסתובבים בוכיים על כאב רבם, כאבו שהפך להיות הכאב המרכזי בחייהם של כל כך הרבה אנשים שהאדמו״ר בהנהגתו המופלאה משמש כאבא עבורם בגשמיות ורוחניות.

הציבור השפוי המודע לסכנה הגדולה הטמונה בעיוות הדין, ממתין לראות האם הצדק הציבורי יעשה בפרשה הטעונה והכאובה, ואיך בסופו של דבר ינהגו השופטים, האם כפי שהדעת נותנת ששופטי העליון יהיו מרוממים מהארציות ואינטריגות נפסדות? האם השאיפה של האזרח כשצמא למיקסום הצדק בענייניו עיניו נשואות לבית משפט העליון, באשר הוא אזרח ללא הבדל מעמד חברתי דת ומוצא, יבוא לידי ביטוי גם בפרשה כאובה זאת?

שאלות אלו מתעצמות לנוכח העובדה שהאדמו״ר מתמודד עם מחלה קשה ביותר, והיום (רביעי) עובר ניתוח להסרת גידול מהכבד לאחר שלא מכבר עבר סידרת ניתוחים בהם ניתוח להסרת הערמונית, לאחר שנמצאו בה גידולים סרטניים.
מצב רפוואי קשה זה, ברקע הפרשה הסבוכה הפכו אותה להיות פרשה גורלית בנושא אמון הציבור, מעין ברומטר אמוני במערכת הצדק הישראלי בקרב ציבורים רבים ומגוונים, אם זה בגלל האנשים הקשורים לפרשה, אם זה באופן ישיר או באופן עקיף, ואם זה בגלל תחושת הרדיפה, רדיפה שהשאירה רושם כבד ועגום מתחילתה.

מבלי להיכנס לגוף העובדות בפרשה הכאובה איך קשר עמוק בין אנשים שהיתה ביניהם תלות נפשית, אנשים המורגלים בעשיית חסד על בסיס יום יומי, מצאו עצמם יחד עם קהילה עצומה מושפלים וכואבים. הגם שאי אפשר להתעלם מטעויות קשות וחמורות בשוגג או בזדון מצד ההגנה שנעשו בפרשה זו, נבהיר כי הסניגורים אשר היו חיים בתחושה שמערכות שלמות רתומים בפרשה כאובה זו, ואגו של אדם כזה או אחר שהיה במערכת, העבירום על דעתם, דבר שגרם חורבן לכל הצדדים כולל למנוח ז״ל.

כעת כאשר האדמו״ר מתמודד עם מצבו הרפואי הכל כך קיצוני בחומרתו ומצבה של רעייתו הרבנית הכל כך מורכב וחריג, מן הראוי ומן הצדק, שיעמוד לנגד עיני כל הנוגעים בדבר משקל הנימוקים האישיים והמיוחדים של האדמו״ר, משפחתו, אלפי נזקקים המקבלים את עזרתו השוטפת, קהילתו והתרומה העצומה שאין לה ערוך שהעניק לעולם.

התחשבות כזאת הגונה, ראויה וצודקת! ראשית כל תכבד את מערכת המשפט על יכולותיה להביט עין בעין עם הציבור בבחינת בתוך עמי אנוכי יושבת, ובנוסף תגביר את תחושת הבטחון אצל קהלים עצומים במרחב האזרחי המורכב כל כך במדינתנו השסועה.

הכותב הוא דובר מחאת צדק צדק תרדוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר