ראש הממשלה נתניהו נועד עם ר"מ יוון אלכסיס ציפראס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום בירושלים עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס. השניים סיכמו על שיתופי פעולה נרחבים בתחומי הכלכלה, הטכנולוגיה המדע ועוד (חדשות, מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נתניהו וציפראס (צילומים: חיים צח וקובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס. מלשכת נתניהו נמסר כי הפגישה הייתה טובה ונמשכה מספר שעות. בפגישה סיכמו השניים על שיתופי פעולה נרחבים בתחומי הכלכלה, הטכנולוגיה והמדע, החינוך, המסחר, האנרגיה, החקלאות ותחומים נוספים.

השניים קבעו כי יתקיים מפגש G2G בין שתי הממשלות, ונקבע כי תקבע פגישה נוספת אליה יצטרף גם נשיא קפריסין.
בסיום הפגישה אמר נתניהו: "ראש הממשלה ציפראס, לעונג הוא לי לקבל את פניך כאן בירושלים. זהו ביקורך הראשון כאן, אך אני בטוח שלא האחרון. לישראל ויוון יש שותפות רבת שנים ההולכת וגדלה. אנו שתי מדינות בעלות שורשים עתיקים. במובנים רבים, הציוויליזציה המערבית המודרנית נוסדה באתונה ובירושלים, ואנו, אף כי אנו עמים עתיקים, ניצבים עם הפנים לעתיד, למודרניות".

נתניהו הוסיף, "אנו שתי דמוקרטיות במזרח הים התיכון ואנו מודעים לכך שיש לנו עולם שלם של הזדמנויות, של טכנולוגיה, התפתחות וקידמה, הזדמנויות שנוכל לנצלן טוב יותר באמצעות שיתוף פעולה. עם זאת, אנו מבינים גם שאנו ניצבים בפני אתגרים גדולים, בראש ובראשונה הפונדמנטליזם הדתי האלים מאוד שחותר להשתלט על עולמנו, ששוטף את המזרח התיכון, את צפון אפריקה, את אירופה וחלקים אחרים בעולם. יש לנו אינטרס משותף בניצול ההזדמנויות והדיפת הסכנות".

(צילומים: חיים צח וקובי גדעון, לע"מ)
(צילומים: חיים צח וקובי גדעון, לע"מ)
(צילומים: חיים צח וקובי גדעון, לע"מ)
(צילומים: חיים צח וקובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה ציין: "אני חושב שיש לי תרומה מסוימת לתיירות ביוון כיוון שבביקורי הקודם ביוון, אני חושב שעמדנו אז רק על 50,000 תיירים ישראלים, אמרתי שנגדיל את המספר במאות אלפים. היום אנו עומדים על 350,000. זה הרבה, אבל זה יכול לגדול אף יותר. אנו כמובן מקבלים בברכה כל תייר מיוון, החל מראש הממשלה וכלה בכל אחד אחר. כפי שאמרת, ישנה זיקה טבעית בין הישראלים והיוונים. זה ברור מאוד כשמבקרים בשתי המדינות".

נתניהו התייחס למצב הבעייתי של כלכלת יוון ולמאמציו של ציפראס לחלץ את כלכלת מדינתו מהבוץ: "אני רוצה לומר שאני חש גם זיקה טבעית בהקשר למאמציך לבצע רפורמות ולבנות את כלכלת יוון. אני יודע שאתה נוקט בצעדים קשים מאוד. אני חושב שהם מוערכים בעולם כולו, וגם אני מעריך אותם כיוון שאני בעצמי נאלצתי לעשות את אותו הדבר כאן. אני יודע עד כמה זה קשה ואני רואה כיצד אתה עושה דברים קשים מאוד באופן עקבי ובנחישות רבה. אנו מאמינים בהצלחתך. אנו מאמינים שכלכלת יוון תתאושש, ובכוונתי לעודד משקיעים ישראלים להשקיע ביוון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר