תיקון חוק הגיוס • האזינו

השרה איילת שקד: אנחנו מנסים לבנות ישיבות הסדר חרדיות

שרת המשפטים איילת שקד שיבחה את תמיכת החרדים והמועצות בחוק הגיוס וסיפרה כי ח"כ חרדי התקשר ואמר לה בהתרגשות: "היית מאמינה שמועצת גדולי התורה תאשר חוק גיוס?" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השרה איילת שקד (צילום: Miriam Alster /Flash90)

תיקון חוק הגיוס: שרת המשפטים איילת שקד נשאה השבוע דברים כאורחת הכבוד ב'דינר' של ישיבת ההסדר הר עציון, שיבחה את תמיכת החרדים בחוק הגיוס וחשפה את הניסיון לבנות ישיבות הסדר חרדיות.

השרה שקד נשאה את דבריה כאשר בכנסת התקיים הדיון בעניין תיקון חוק הגיוס ומיהרה לשוב אל הכנסת כדי להצביע על התיקון לחוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית.

את עיקר הנאום הקדישה שקד לויכוח שהתקיים בוועדת הכנסת שבראשותה עמדה ("ועדת שקד") לגיבוש חוק השיויון בנטל, ביחס לישיבות ההסדר.

בסיום דבריה התייחסה לחוק הגיוס המתוקן וציינה לשבח את הציבור החרדי שהחליט לתמוך בחוק.

"אנחנו מנסים בשנים האחרונות לרתום גם את החרדים למסלול הזה ולבנות ישיבות הסדר חרדיות", חשפה שקד, "אנחנו חושבים שזה מסלול טוב, יש כבר כמה כאלה בודדות, אבל אני מאוד מאוד מקווה שעכשיו משההנהגה החרדית אימצה את חוק הגיוס ולצערי בתקשורת שוב יש שיח מאוד מתלהם ומאוד שטחי ביחס לתיקון שעושים עכשיו לחוק הגיוס - לא מדברים על זה שזה פעם ראשונה שההנהגה החרדית ומועצת גדולי התורה בעצם מאשרת חוק גיוס".

השרה שקד המשיכה וסיפרה כי "כשחברי הכנסת החרדים חזרו מהישיבה שבוע שעבר ממועצת גדולי התורה, אחד מהם התקשר אלי בהתרגשות ואמר לי 'היית מאמינה שמועצת גדולי התורה תאשר חוק גיוס?'".

"אז אני חושבת שבאמת זה הישג מאוד מאוד גדול בניגוד להתלהמות עכשיו שקורית כרגע בתקשורת, כי בעוד אני נמצאת כאן חבריי נמצאים כרגע במליאה בדיון על תיקון חוק הגיוס", אמרה.

שקד הוסיפה כי "אני חושבת שגם התיקון הזה זה הישג גדול, אם החברה החרדית, אם רוב רובה של החברה החרדית מאמצים את החוק, מצביעים בעדו, ואם הרבנים החרדים בחברה החרדית תומכים בחוק, אני חושבת שזה דווקא התקדמות משמעותית ולא נסיגה. ואני מאוד מקווה שהם גם ילמדו ויבינו שגם לציבור החרדי יש מה ללמוד מהציונות הדתית ולאמץ את מסלול ההסדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר