טורקיה מתקרבת לאיחוד האירופאי, תעצור פליטים תמורת מיליארדים

טורקיה והאיחוד האירופאי חתמו בבריסל על הסכם תקדימי במהלכו תסייע טורקיה בעצירת זרם הפליטים באירופה על ידי קליטת פליטים בתמורה לשורת הטבות מצד האיחוד (חדשות, בעולם)

ארדואן (צילום: shutterstock)

הסכם היסטורי? על רקע המשבר הטורקי-רוסי בעקבות הפלת מטוס הקרב בגבול טורקיה, הודיעו אמש (ראשון) טורקיה והאיחוד האירופאי כי חתמו בבריסל על הסכם תקדימי במהלכו תסייע טורקיה בעצירת זרם הפליטים באירופה על ידי קליטת פליטים, בתמורה למענק של 3 מיליארדי יורו, פטור מוויזות לאזרחי טורקיה הנכנסים לאירופה וחידוש המשא ומתן להצטרפות טורקיה לאיחוד האירופאי.

על פי ההסכם שנחתם בין 28 מדינות האיחוד לבין טורקיה בנוכחות מנהיגי אירופה ושר החוץ הטורקי אחמד דבוטולו, טורקיה תסייע ללמעלה משני מיליון פליטים סורים השוהים בשטחה להיקלט בטורקיה, על מנת שהפליטים לא יעברו למדינות האיחוד האירופי שמתמודדות עם זרם של מיליוני פליטים בסוריה, עיראק ואפגניסטן.

שר החוץ הטורקי מסר הערב: "אנחנו מדינה אירופית. הגורל של היבשת שלנו שייך לכולכם, למען עתיד היבשת האירופית, טורקיה עושה את כל האפשר, לא רק כדי להגיב למשבר הפליטים, אלא גם בסוגיות שנוגעות לעתיד היבשת שלנו. אנחנו רוצים להיות חברים במשפחה האירופית".

כאמור, כחלק מההסכם ייהנו אזרחי טורקיה מכניסה למדינות האיחוד ללא צורך בוויזה, מהלך שייכנס לתוקפו בתוך כשנה. מנגד, התחייבה טורקיה לוודא כי האזרחים שעוזבים את המדינה ללא הוויזה אינם פליטים המבקשים להגר לאירופה".

למרות ההצהרות על חידוש המשא ומתן להצטרפות לאיחוד, מגעים שהוקפאו בעבר על רקע התנהלות הממשל הטורקי בראשות ארדדואן, כרגע האיחוד האירופאי אינו צפוי לאשר את ההצטרפות בטווח הנראה לעיין, אלא רק לחזור לשולחן המושא ומתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר