התקרית בגבול טורקיה

אובמה לפוטין: "מצטער על מות הטייס הרוסי"

ימים ספורים לאחר הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי טורקיה, ולאחר שגורמים בממשל האמריקני גיבו את הגרסה הטורקית, הנשיא אובמה נפגש עם נשיא רוסיה פוטין והביע צער על מות הטייס (עולם)

נשיא ארה"ב ברק אובמה (צילום: שאטרסטוק)

ימים ספורים לאחר הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי מטוס חיל האוויר הטורקי, ולאחר שגורמים בממשל האמריקני גיבו את הגרסה הטורקית, נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגש היום (שני) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשולי ועידת האקלים שנפתחה היום בפריז.

דובר הבית הלבן מסר לפני זמן קצר כי הנשיא אובמה הביע צער על מותו של הטייס הרוסי שנהרג. לאחר מכן קרא נשיא ארה"ב לפוטין להרגיע את המתיחות עם טורקיה, שהגיעה לשיאים חדשים בימים האחרונים, כשברוסיה מסלימים את הטון ומאיימים בפגיעה בטורקיה.

מהבית הלבן מסרו כי בנוסף, אובמה מסר לפוטין כי נשיא סוריה בשאר אסד חייב לעזוב את השלטון כדי להביא לסיום מלחמת האזרחים במדינה וכי כל הסדר מדיני חייב לכלול את עזיבתו של אסד.

דובר הקרמלין מסר כי בפגישה שארכה כחצי שעה הסכימו שני מנהיגי המדינות כי יש לחתור בהקדם לפתרון מדיני בסוריה. בנוסף, קרא הנשיא אובמה לפוטין למקד את התקיפות בדאעש ולא במורדים המתונים שנלחמים בכוחות הצבא של אסד על מנת להפיל את שלטון אסד.

שני המנהיגים דנו גם ביישום הפסקת האש באוקראינה, כשברקע ישנם את הסנקציות שהובילו האמריקנים והאירופאים נגד רוסיה על רקע הפלישה לחצי האי קרים. כתוצאה מהסכסוך, יחסי ארצות הברית ורוסיה נקלעו למשבר עמוק בעקבות פלישת הצבא הרוסי לחצי האי קרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר