חג הגאולה במוסקבה: כ-2,000 משתתפים בחגיגה המרכזית • גלריה

כאלפיים מיהודי מוסקבה השתתפו בחגיגה המרכזית במוסקבה לכבוד "חג הגאולה – י"ט בכסלו", יום שחרורו של האדמו"ר הזקן בעל התניא והשו"ע ומייסד חסידות חב"ד. צפו בגלריה (בעולם)

(צילום: שניאור שיף)

כאלפיים מיהודי מוסקבה השתתפו בחגיגה המרכזית במוסקבה לכבוד "חג הגאולה – י"ט בכסלו", יום שחרורו של האדמו"ר הזקן בעל התניא והשו"ע ומייסד חסידות חב"ד. האירוע נערך בסימן 25 שנה לנפילת מסך הברזל.

האירוע נערך באולם "קונגרס פארק" שעל גדות נהר מוסקבה מול ה"בית הלבן" של ממשלת רוסיה, לצד שולחנות ערוכים וסעודה מפוארת לכבוד החג. את שולחן המזרח פיאר רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שנשא נאום מרכזי בביאור למשמעות העבודה ב"אור וחיות נפשנו שנמצאים בפנימיותו של כל יהודי באשר הוא".

יו"ר המוזיאון היהודי ר' ברוך גורין הנחה את האירוע והזמין את הרב יעקב ברגמן לומר עם הקהל מזמור כ' בתהלים לישועת כלל ישראל ויושבי ארץ ישראל, ואת הנגיד ר' דוד אמינוב במזמור קי"ד, לזכות יהודי רוסיה והמשך הצלחת הפעילות בקהילות.

שגריר ישראל החדש ברוסיה צבי חפץ סיפר כי בחלוף כ-30 שנה מאז ביקר במוסקבה לפתיחת השגרירות הישראלית, לא חלם על גודלה והתפתחותן של הקהילות היהודיות ברוסיה ובמוסקבה בפרט, בראשותו של רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר.

אורח הכבוד היה הרב בערל זלצמן משלוחי חב"ד בניו ג'רזי שבארה"ב, יליד רוסיה ומהפעילים הבולטים היום בארה"ב למען העולים מרוסיה לארה"ב. הרב זלצמן סיפר את סיפור חייו ועל מסירות הנפש של הוריו לחינוך טהור, "שרק בזכות כך, זכו להקים דורות ישרים מבורכים, כאשר רבים מהם משמשים ברבנות ובשליחות קודש בכל העולם כולו".

לציון 25 שנה לנפילת מסך הברזל, הוזמן 'אסיר ציון' ויו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, יליד רוסיה ומחשובי הפעילים למען עולי רוסיה, שסיפר על הימים בהם הוא ומשפחתו זכו לתמיכת הרבי מליובאוויטש ועל ההבטחה שהוא ישוחרר מהכלא, דבר שקרה תקופה קצרה אחר כך.

הסופר המפורסם אלכסנדר גלמן סיפר על פגישתו עם הרבי מליובאוויטש ועל העידוד, התמיכה והעצות שקיבל לספרים שכתב למען היהדות. את מסכת הנאומים סיים נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסדר לייב ברדה, שדיבר על 'שנת הקהל' ופעילות הקהל בכל קהילה, משפחה ומוסד.

מקהלת "חדר מנחם" ניגנה את ניגון החג "פדה בשלום", ותזמורתו של רובי בנט מאה"ק ומקהלת 'שירה' מארה"ב והסולן אהרל'ה סאמעט ניגנו את ניגוני הרבי הזקן.

לקראת האירוע נערך 'יריד ספרים של תורה וחסידות ותשמישי קדושה' ופעילות בתי חב"ד במוסקבה הוצגה בפני הציבור שבירך על ההתפתחות המשמעותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר