רוסיה שולחת מטוסי יירוט מתקדמים לסוריה

כמעט שבוע אחרי שמטוסי F-16 יירטו את המפציץ הרוסי מדגם סוחוי 24, הודיעה היום רוסיה כי חיל האוויר הרוסי מציב מטוסי יירוט והפצצה מתקדמים מדגם סוחוי 34 בסוריה (חדשות)

(Oleg V. Belyakov - AirTeamImages - Gallery page)

ההסלמה הרוסית טורקית נמשכת: כמעט שבוע אחרי שמטוסי F-16 יירטו את המפציץ הרוסי מדגם סוחוי 24, הודיעה היום רוסיה (שני) כי חיל האוויר הרוסי מציב מטוסי יירוט והפצצה מתקדמים מדגם סוחוי 34 בסוריה. המטוסים המתקדמים בהרבה ממטוסי ההפצצה המיושנים יחסית - סוחוי 24, יצויידו בטילי אוויר אוויר רוסיים.

מטוס הסוחוי 34 נחשב לאחד המטוסים המתקדמים בעולם, הוא מבוסס על מטוס היירוט סוחוי 27 'פלנקר', שנחשב למטוס יירוט מתקדם שמתחרה בין היתר במטוס היירוט האמריקני F-15. הוא כולל גם אפשרות לנשיאת נשק וטילי אוויר קרקע לתקיפת מטרות קרקעיות.

ההערכה היא כי מטוסי הקרב החדישים ילוו מעתה את חלק ממטוסי ההפצצה מסוג סוחוי, בעיקר במתקפות בצמוד לגבול הטורקי, שם הם יגנו על המטוסים האיטיים והמיושנים יחסית מפני מטוס קרב.

מטוס הסוחוי 34 מהיר במיוחד ונחשב כעדיף על מרבית דגמי מטוסי הקרב האמריקניים מדגם F-16, מה שיאפשר למטוסי הקרב הרוסיים להשיב מלחמה של ממש ולאיים על המטוסים הטורקים במקרה והם יאיימו על מטוסים רוסיים.

מטוסי הקרב החדישים מצויידים בין היתר בטילי אוויר אוויר מדגם R-77 של חברת וימפל הרוסית, שנחשבים גם הם לאחד מטילי היירוט האוויריים הטובים בעולם, ונחשבים לעדיפים על פני הטיל האמריקני AIM-120 אמראם שמשמש לרוב את מטוסי ה-F-16 הטורקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר