מלך ספרד נאם בפני יהודים: "התגעגענו ליהודים הספרדים"

מלך ספרד פיליפה השישי נאם בפני ארגונים יהודים ספרדיים שהתכנסו בספרד לרגל כניסתו לתוקף של החוק המעניק אזרחות ספרדית לצאצאי מגורשי ספרד: "התגעגענו אליכם" (חדשות, בעולם)

פליפה השישי (צילום: שאטרסטוק)

חוק אזרחות למגורשי ספרד: בנאום שמסר מלך ספרד פיליפה השישי בפני ארגונים יהודים ספרדיים שהתכנסו בספרד לרגל כניסתו לתוקף של החוק המעניק אזרחות ספרדית לצאצאי מגורשי ספרד, אמר המלך לנציגי הארגונים כי "יהודי ספרד חזרו הביתה" וכי "אנחנו התגעגענו אליכם".

המלך אמר: "ספרדים יקרים, תודה לכם על נאמנותכם לספרד, תודה על ששמרתם את האוצר היקר של שפתכם ומנהגיכם, שהם גם שלנו. תודה שגרמתם לאהבה לגבור על האיבה ועל שלימדתם את ילדיכם לאהוב את המדינה הזו".

כזכור, לפני כשנה הודיע שר החוץ הספרדי על תיקון לחוק האזרחות הספרדי, התיקון מעניק למבקשים אפשרות להוכיח את מעמדם באמצעות שמות משפחה, שפה ומורשת היסטורית ספרדית כגון מנהגים ספרדיים.

ההליך שנכנס לאחרונה לתוקפו מסיר את הדרישה הקודמת (מ-1982), כי יהודים ספרדיים יקבלו אזרחות רק במידה ויגורו בספרד כשנתיים. כעת תספיק הצגת תעודה של "פדרציית הקהילות היהודיות של ספרד" בה מוכר מבקש האזרחות כצאצא המגורשים.

התעודה תאפשר למבקשים, בני זוגם וילדיהם ליהנות מהגנת החוק הספרדי וכן לקבל עזרה קונסולרית. לאחר מכן יוכלו בעלי התעודות להירשם כאזרחים בשבועת אמונים לחוק הספרדי ולמלך.

על פי נתונים שהציג לפני כשנה שר המשפטים אלברטו רואיס גאיארדרון, מספר דוברי הלאדינו עמד בשנים האחרונות על כ-250 אלף בני אדם. אך קשה לאמוד את המספר לנוכח מספרם הרב של המבקשים.

שר החוץ גרסיה מרגאיו אמר כי הצעד נועד לזרז את הליך הענקת האזרחות. בהתייחסו לקשרים ההיסטוריים של היהודים לספרד אמר מרגאיו "יחסינו לא נשברו מעולם, הם היו לחוצים יותר לעתים, ומתונים יותר לעתים, ספרד היום היא מדינה דמוקרטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר