תיקון חוק הגיוס

יעקב אשר תוקף: "באים אנשים מתוכנו ומנסים בכוח לעשות רעש"

מזכ"ל 'דגל התורה' יעקב אשר תקף בכינוס "דגל התורה" את הפלג הירושלמי שמעוררים רעש בנושא הגיוס, ציטט את מרן הגר"ח שאמר: "הלפיד של השמיטה ישרוף את הלפיד" ואף התייחס לפרשת ינון מגל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יעקב אשר בכינוס (צילום: באדיבות המצלם)

במהלך כינוס תנועת "דגל התורה" בבני ברק, נשא דברים מזכ"ל התנועה יעקב אשר והתייחס לקשיים העצומים שיש על חברי הכנסת, תקף את אנשי 'הפלג הירושלמי' על שמעוררים רעש בנושא הגיוס וציין את הסיעתא דשמיא בהתפוצצות פרשיות הח"כים אורן חזן וינון מגל בדיוק ביום בו עבר חוק הגיוס.

בתחילת דבריו הרחיב יעקב אשר מביאור הרמב"ן על הנהגתו של יעקב אבינו ואמר כי "אנו מדברים כאן על שלוחי ציבור שיושבים בכנסת, שלוחי דרבנן היושבים ימים ולילות בישיבות הכנסת וועדות החוקה למיניהם, וכל שימת הלב היא לתוצאה אחת: יידישקייט!

"אנחנו יושבים ודנים ומדברים ופועלים הכל למען המטרה הזו, אנו יודעים לאן אנו צריכים להגיע, ואם צריכים בשביל זה לעשות את כל המקלות עם הצאן בשקתות המים, נעשה אף את זה, הכל למען המטרה שאליה נשלחנו, להרבות כבוד שמים. הכל למען האמת שבשבילה נשלחנו.

"ואת כל הפעולות הללו עלינו לעשות מתוך קשיים עצומים מבית ומחוץ, אשר אם רק ננסה להסביר בחוץ את פעולותינו הרי האויב מקשיב לכל דבר... ראינו לא פעם ולא פעמיים חברי כנסת מיש עתיד שהגיעו לחוקק חוקים עם שלל ציטוטים מהעבר...

"ומלבד זאת אומרים לנו תסבירו את האמת, אבל הרי אנו לא באנו למקום הזה כדי להסביר את האמת, אין שם אף אחד שמעוניין לשמוע את האמת. אלא זוהי שליחותנו, לפעול בשביל האמת עם כל הכוח של האמת אף אם לא יבינו, ועדיף שלא יבינו.

"חבר כנסת שמגיע לכנסת בבוקר וחוזר משם בערב הוא שלם במידת האמת, זוהי הרי שליחותו, להגיע אל האמת, גם בצורה הזאת. כמה מרנין לראות איך אנו עושים את שלנו והקב"ה נלחם בשבילנו, הרי מה דיברו בתקשורת באותו יום בו חוקקו את התיקון לחוק הגיוס, דיברו על דבריו של ח"כ אורן חזן ועל ינון מגל ושאר פרשיות שוליות, אין לכך שום הסבר מלבד עזרה משמים אשר הסיטה את כלי התקשורת שלא ידברו ויסיתו נגד בני הישיבות הקדושות.

"והנה באים אנשים מתוכנו ומנסים בכח לעשות רעש ולהעלות את הנושא על סדר היום הציבורי, וטוענים מדוע איננו מסבירים את ה"אמת", וטוענים שיש אי-בהירות בנוגע למה יהיה בשנת תתקפ"ה ועוד טענות תמוהות.

"הסייעתא דשמיא שמלווה אותנו על כל צעד ושעל היא הרי בלתי טבעית. היינו אצל מרן ראש הישיבה כמה פעמים בנושא והיתה שאלה מסוימת ששאלנו, הראש ישיבה שמע ולא רצה להחליט. והנה למחרת בבוקר מעדכן אותנו הרב גפני שהתייתרה השאלה משום שאותו נידון ירד בצורה בלתי צפויה.

"הקב"ה עוזר לנו, הנה נפלה והתפוררה הממשלה הקודמת בזכות הרבה מהתפילות, הרבה מהתפילות של הראש ישיבה, ושל מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א וכל גדולי ישראל, וכפי שאמר מרן הגר"ח "הלפיד של השמיטה ישרוף את הלפיד"... ואחר כל זאת אנו צריכים את הבעיות שמערימים עלינו אותם אנשים שמתוכנו?!

"דגל התורה הובילה ותוביל הלאה ע"פ אותו זקן שבדור באותה דרך ובאותה חוכמה אחרי הצלחות נפלאות אלו אנו לא ננוח על זרי הדפנה ונמשיך בנושאים נוספים כגון מצוקת הדיור שכיום פועלת הממשלה במגוון רחב של פתרונות אבל אין כמעט מקום שבו הממשלה בונה עבור הציבור החרדי וצרכיו התכנונים למעט העיר בית שמש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר