צפו בראיון

צביקה כהן: "מינוי של מקורב? שאף אחד לא ינסה אותנו"

מחזיק תיק החינוך החרדי בעיריית ירושלים, צביקה כהן, אומר ל"כיכר השבת" כי יעמדו כחומה בצורה מול התערבות המחוז החרדי אך משבח את שמעוני על פעילותו למען הבנות הספרדיות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, וידאו: כיכר השבת)

המאבק במחוז החרדי: סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן (ש"ס) המחזיק בתיק החינוך החרדי בעירייה השתמש לא מעט בעזרתו של מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני, שכעת המחוז שברשותו נמצא תחת מאבקם של גדולי ישראל ומנהלי מוסדות החינוך החרדי.

בראיון ל"כיכר השבת" הוא מצהיר כי לא יאפשר אף התערבות של המחוז בתכני הלימוד, ואם הדבר נכון הרי שצריך לעמוד כחומה נגדם, אך לא שוכח את מה ששמעוני עשה למען הבנות הספרדיות ומאיים שלא ינסו להכניס לתפקיד מקורב שיטאטא את האפליה.

בפתח הראיון מצהיר כהן: "אין ספק שאם באמת ישנה התערבות של משרד החינוך, או של מנהל המחוז, בתוך המוסדות החרדים - בכל מה שמוגדר פח השמן הטהור של עם ישראל - אין ספק שכולנו כחומה בצורה".

"יחד עם כך" מדגיש כהן: "מאוד יהיה קשה לנו להסתיר את החששות הקיימות בתוך בנות ישראל הספרדיות. אני חושב שגם בעת הזו, שמעוני צריך לקבל מילה טובה, כמי ששותף לדרך לכל הקשור לשיבוץ הבנות. אך ההבנה של חכמי התורה, אם יש התערבות של המחוז - חד וחלק אנחנו לא ניתן".

"אין ספק שמאיר שמעוני סייע בידינו לסיים את הסאגה של שיבוץ הבנות - בשנתיים האחרונות", חוזר ומדגיש כהן.

כששאלנו את צביקה כהן האם יצליח להתמודד עם תופעת אפליית הבנות הספרדיות ללא מאיר שמעוני הוא לא מהסס ומאיים בצורה ברורה על האפשרות שימנו מקורב ל'יהדות התורה' במקומו של שמעוני: "אם אתה מתכוון לשאלה שמציקה לנו, האם מנהל מחוז חדש - חס וחלילה - יבחר מהשורות האלה והאלה. אם יהיה מינוי שהוא מקורב כזה או אחר, מה שאני לא מאמין לרגע אחד, אבל אם יהיה כזה מצב - שיהיה קודקוד במחוז החרדי והוא ינווט דברים אחרים מהשכל הישר - שלא ינסו אותנו.

"אנחנו לא ניתן לחתול לשמור על החלב. שאף אחד לא ינסה את היכולות והאפשרויות שיש בפנינו. אני אומר את זה באופן הכי מלא בעולם - שאיש לא ינסה אותנו".

כהן אומר שהוא סומך על יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שנועד עם השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני ומוסיף: "אך אני חוזר ואומר, שאף אחד לא ינסה אותנו, לא את העירייה ולא את המנכ"ל, שלא ינסו לשחק את המשחקים הללו, אחרונת בנות ישראל שווה את כל התהליך הגדול שאנחנו מדברים עליו".

"התערבות במוסדות - לא מוחלט, התערבות בשיבוץ הבנות - לא מוחלט", מסכם כהן.

סגן ראש עיריית ירושלים מצהיר כי במידה ואכן המחוז החרדי ייסגר או ששמעוני יודח, הרי שהוא הכין תוכניות מדויקות כיצד לפעול מול מנהלי סמינרים שיסרבו לקבל בנות ספרדיות, התוכנית - לדבריו - הוגשה ליו"ר ש"ס.

אתה שנתיים מחזיק בתיק החינוך החרדי בירושלים, קיבלת תלונות ממנהלי מוסדות על התערבות בחינוך מצד המחוז החרדי?

"לא. חד משמעי - לא. גם לא מהסמינרים האשכנזים. אם משרד החינוך הוא הכתובת שמתעסק בתכנים, אני לא מתעסק בזה, אני מתעסק בנושאים אחרים לחלוטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר