"חשכו עיניי מהתנאים" • תיעוד מיוחד

סגן השר מאיר פרוש ביקר בת"ת "דרך ישרים" ונדהם מהמצוקה

סגן שר החינוך מאיר פרוש ביקר בתלמוד תורה "דרך ישרים" בפתח תקווה, כחלק מביקור במוסדות בעיר, נדהם מהמצוקה בשל המחסור במבנים והתגייס לטפל בעניין ולסייע באופן מיידי • תיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סגן השר פרוש באחת הכיתות (וידאו: באדיבות המצלם; תמונות: יעקב נחומי)

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיע היום (שלישי) לסיור מיוחד בבתי הספר ובמוסדות החינוך בפתח תקווה. פרוש ביקר בין היתר בתלמוד תורה "דרך ישרים" השוכן במרכז העיר והתרשם מהמצוקה הקשה לאור המחסור במבנים למאות התלמידים.

מנהלי החיידר ועסקני העיר פתח תקווה הסבירו לסגן השר כי בשנים האחרונות קיימת נהירה גדולה של מאות אברכים וזוגות צעירים המגיעים להתגורר במרכז פתח תקווה, והת"ת שנחשב לחיידר המוביל במרכז העיר אליו נוהרים מאות משפחות כדי לרשום את ילדיהם, נאלץ להשיב את פניהם של רבים ריקם זאת מאחר והחיידר סובל ממצוקה קשה של מקום.

מנהל החיידר הרב אליהו קונצקי סיפר לסגן השר על הצמיחה הגדולה והביא דוגמא כי בכיתה ח' לומדים 13 תלמידים זאת לעומת כיתה א' בה לומדים 36 תלמידים. "התלמוד תורה פשוט הכפיל את עצמו בשנים האחרונות", הסבירו אנשי החינוך לפרוש.

פרוש סייר בת"ת וראה את המצוקה כאשר חלק מהכיתות שוכנות בקראוונים והבין את הצורך בפתרון קבוע וראוי למאות התלמידים.

צפו: פרוש מקבל סקירה ממנהל הת"ת על המצוקה

פרוש התרשם מהדברים והבטיח להנהלה ולעסקנים כי ייקח לתשומת ליבו את הטיפול בעניין. פרוש זימן ישיבת עבודה במשרדו עם כל הנוגעים בדבר על מנת למצוא את הפתרון הראוי לבעיית מצוקת המקום והחוסר במבנים.

בצאתו מהפגישה בת"ת אמר סגן השר פרוש ל"כיכר השבת": "הוזמנתי הבוקר לפתח תקווה והגעתי לביקור בת"ת דרך ישרים בנשיאותו של מרן הגראי"ל שטיינמן. ראיתי מספר כיתות, חשכו עיניי. מצד אחד אורו עיני מלראות את החן על ילדי ישראל הלומדים תורה ועדיים לגדולות, אבל חשכו עיניי מהתנאים המאוד קשים. אני בטוח שיחד נוכל לעשות מעשה כדי שנוכל לקדם ולהיטיב עם התנאים של התלמוד תורה".

המחנכים ציינו לטובה את רצינותו של סגן השר ומעשיותו ואת העובדה שמייד קבע לטפל במשבר ולמצוא לו פתרון בהקדם האפשרי.

את הביקור יזם הרב שמואל טירר מנכ"ל ישיבת אור ישראל ונציג שלומי אמונים בפתח תקווה, כשאל הסיור המיוחד בתלמוד תורה הצטרפו המנהל החינוכי הרב שמואל קמינסקי, מנהל הת"ת הרב אליהו קונצקי, חברי הנהלת הת"ת, הרב מנחם שורץ מנהל היחידה לחינוך חרדי בעיריית פ"ת, הרב אליהו ברוכי חבר הנהלת העיר והרב שמואל טירר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר