הקרב על השבת

חולדאי מציע: לאסור קיום מסחר ופתיחת קניונים בשבת

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הציע בדיון בכנסת לגבש אמנה חברתית לפיה קניונים ומרכזי קניות ייסגרו לחלוטין בשבת, אך לצד זאת קיוסקים, מכולות ותחבורה ציבורית יוכלו לפעול בשבת (חדשות)

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי נשא היום (שלישי) דברים בדיון של השדולה להתחדשות יהודית והתייחס לנושא פתיחת עסקים בשבת בתל אביב. "גדלתי לתפיסת עולם שיום המנוחה אין בו מסחר ועבודה ואני מקבל בטבעיות שיום המנוחה במדינת היהודים הוא יום השבת ולא יום אחר, יהודי אני" אמר חולדאי.

"כיצד ניתן לאפשר לכלל הציבור ליהנות מיום המנוחה השבועי שלו? אם נשבית את המדינה באופן גורף השבת במובנה האורתודוקסי תמנע פעולות רבות שכל אחד מעוניין לבצע ביום המנוחה'' אמר ראש עיריית תל אביב, ''ברור שלא ניתן להתיר מסחר ותעסוקה באופן גורף ולעקר את יום המנוחה מתוכן. הויכוח הוא לא ויכוח הלכתי. בואו נדבר אמת - הוויכוח הוא פוליטי שבא במסמך של סטטוס קוו".

"המדינה לא רוצה לקבל החלטות" טען חולדאי, "אני מציע לפעול באומץ, לבחון את המצב הקיים ולגבש אמנה חברתית בה נסכים על כך שבשבת לא יתקיים מסחר בכלל ואפילו קניונים יהיו סגורים. מנגד התחבורה הציבורית תפעל ויפתחו קיוסקים ומרכולים במתכונת שבת".

''כך נדאג שיום השבת יהיה יום מנוחה לכולם המוקדש לבילוי, תרבות ופנאי והדבר הזה עדיף לטעמי מתרבות הקניות שהתפתחה כאן בשבתות ואיננה ראויה במדינת היהודים כפי שהיא כיום".

"לצד התפילות בבתי הכנסת בשבת יוסד עונג שבת של ביאליק. תותר פעילות בתי הקפה והקולנוע אבל כיום זה איננה כבר בעיה תל אביבית ולכן הבשורה צריכה לצאת מפה, מכנסת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר