'המודיע' תוקף

מדוע גלנט לא נזעק על האפליה נגד החרדים?

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט הזדעק נגד הסרטון הגזעני של חברת "באמונה", יעקב רייניץ תוהה ב"המודיע" מדוע השר גלנט לא נזעק על האפליה נגד הציבור החרדי והדרתם במרבית הערים (חדשות)

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט (צילום: מארק ישראל סאלם)

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט פנה אתמול (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לאפשר את פסילת חברת הבנייה הדתית לאומית "באמונה", מהשתתפות במכרזים ממשלתיים זאת בעקבות סרטון הפרסומת הגזעני שפרסמו למגורים בלי מזרחיים.

"שימוש בפרסומים סרי טעם, בעלי אופי גזעני, הוא דבר מגונה תמיד, ואולם אני סבור כי הוא מגונה במיוחד שעה שמדובר על זוכה במכרז שעניינו קרקע מדינה. על המדינה לאפשר מתן זכות בנייה בקרקעותיה, שהינן משאב יקר ומוגבל, אך ורק לגורמים המחויבים לשמירה קפדנית על זכויות היסוד להן מחויבת המדינה", כתב גלנט שהאשים את החברה ב"שיטות שיווק המאופיינות באפליה בוטה, וכוללות פרסומים הפוגעים ברגשות קהלים רחבים בציבור הישראלי".

דבריו של גלנט זוכים הבוקר לביקורת חריפה של העיתונאי יעקב רייניץ בעיתון "המודיע", בו הוא מוחה כנגדו על אפליה בוטה נגד הציבור החרדי.

בטורו, מביא רייניץ את סיפור הסרטון ותגובתו של השר גלנט, ותוהה: "ללא ספק מילים כדרבנות, אבל כאן צפה ועולה הזעקה המתבקשת: האם מכתבו של גלנט תקף רק כשמדובר באפליית מזרחיים או גם כשמדובר באפליה בוטה נגד הציבור החרדי?!".

רייניץ מסביר כי "במושב הנדל"ן של 'פורום מנהלים 10', ישבו על הבמה בכירי היזמים שבנו אלפי יח"ד לציבור החרדי ואמרו בצורה מפורשת: רוב רובם של ראשי הערים בארץ מדירים בכח את הציבור החרדי מעירם! לכל אחד מהם היה סיפור אחר, אבל המכנה המשותף היה אחד: ראשי העיר לא רוצים את הציבור החרדי בתחומי עירם!".

"כן, הם לא מתביישים ואומרים את זה בצורה הכי מפורשת שלא משתמעת לשתי פנים", כותב רייניץ, "אם תשאלו איך ראש עיר יכול להפריע, אז זהו, מספיק שהוא לא יאשר שום הקלות בתוכנית הבניה ויתעקש על קוצו של יוד עד שכל אישור זניח יגיע בשלושה העתקים מקוריים, כדי לגרום ליזם שלא להתקרב למכרז".

רייניץ מוסיף כי "לא מדובר כאן בסוד מדינה. היזמים מוכנים לומר מי הם ראשי הערים ואיך הם בדיוק איימו עליהם, אבל במקרה הזה לא תשמעו את קולו של גלנט שיזעק נגד האפליה: כיצד יכולים ראשי עיר לספסר בקרקעות של המדינה בהדרת הציבור החרדי? זה רכוש פרטי שלהם? איך ראשי העיר מוכנים להלך אימים על יזמים חרדים שרוצים להגיע לתחומי עירם? האם דמו של הציבור החרדי הפקר?".

לסיום הוא כותב: "אדרבה, נשמח מאד לשמוע את דעתו של השר גלנט בנידון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר