סערת לימודי האקדמיה לנשים

מרן הרב שטיינמן על האקדמיה: "רוצה להרוויח כסף? שתגנוב"

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן התבטא כי לימודי האקדמיה גרועים יותר מגניבה. מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי אמר כי הלימודים הללו הם "להתפקר לאביזרייהו של גילוי עריות ועבודה זרה" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכינוס נגד האקדמיה (צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה: בעריש פילמר)

סערת לימודי האקדמיה לנשים: מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן התבטא בחריפות נגד לימודי האקדמיה לנשים ואמר כי עדיף לגנוב כסף מאשר ללמוד באקדמיה בשביל כסף.

הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי, משגיח בישיבת "אורחות תורה", הביא בכינוס את מכתבו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שכתב כי "כבר עוררנו בעבר על חומר הלימוד במקומות שאין רוח חכמים נוחה מהם, ואנו שבים ומעוררים שהמקום היחידי שאפשר וראוי לחנך בו בנות ישראל הוא במסגרות בית יעקב בלבד. ולשומעים יונעם שיסכו לרוות נחת מכל יוצ"ח".

בהמשך דבריו חשף הרב מישקובסקי התבטאות חריפה של מרן ראש הישיבה, כשסיפר כי באחת הפעמים נכנס יחד עם הגאון רבי נתן זוכובסקי אל מעונו של מרן ראש הישיבה, כשאברך שאל אותו האם ניתן לתת לבתו ללכת ללמוד באונברסיטה?

השיב לו מרן ראש הישיבה: "מדוע?", ענה לו האברך: "משום שרוצה להתפרנס בכבוד". על כך השיב לו מרן הגראי"ל: "יש לי רעיון יותר טוב איך שתרוויח כסף. שתגנוב".

שאל אותו האברך: "הראש ישיבה משווה לימודים באקדמיה לגניבה?", השיב לו מרן: "זה יותר גרוע. גניבה זה לאו הניתק לעשה, אפשר לעשות תשובה ולהחזיר את הכסף, אבל בדברים האלו דשבשתא כיוון דעל על וזה לא יכול לצאת מהנשמה".

בהמשך הוקראו דברים בשמו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, בנוכחותו, שאמר כי "במסגרות בית יעקב הכל מתנהל על פי דרך התורה ושואלים את גדולי ישראל מה ללמוד ואת מי לקבל אולם במקומות אלו ללכת ללמוד בלי השגחה מוקפדת הוא להתפקר לאביזרייהו של גילוי עריות ועבודה זרה ובקושי התירו גדולי ישראל ז"ל לצאת מהבית להביא פרנסה אך אם יש חשש ולו קל שזה יפגום ברוחניות של הבית הרי שאין שום היתר ובזה נצטוונו במידת הביטחון והכל נגזר בראש השנה".

מרן הגר"ח סיים את דבריו כי "על הנזהרים בזה יזכו לפרנסה בדרך כבוד ובהיתר ויזכו להקים בית של תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר