האזינו לשיחה המלאה

המקובל רבי יעקב עדס מזהיר: "רוצים לשנות את היהדות החרדית"

המקובל רבי יעקב עדס תוקף בשיחה עם "כיכר השבת" את ממשלת ישראל ומשרד החינוך ואומר כי הם מנסים לשנות את החינוך החרדי ומסביר מה שני הנושאים שמפריעים להם בחרדים • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
המקובל רבי יעקב עדס (צילום: מאיר אלפסי)

החינוך החרדי • האזינו: המקובל רבי יעקב עדס תוקף בשיחה עם "כיכר השבת" את ממשלת ישראל ומשרד החינוך ואומר כי הם מנסים לשנות את החינוך החרדי.

בפתח השיחה מדגיש הגר"י עדס: "אני מדבר באופן כללי. בכל דברי אין שום סתירה לשום דעה של גדולי ישראל, אני לא נכנס לפרטים, אני תלמיד של הרב קנייבסקי, מה שהוא אומר מקובל עלי".

"צריך לדעת, מה שמוסכם על כל גדולי ישראל. אין ספק שהמערכת של השלטון מחפשת לשנות את היהדות החרדית. יש וויכוחים בין גדולי ישראל - באיזה צורה להלחם נגד זה, אבל בשורש - אין ספק בדבר הזה", אומר הגר"י עדס.

הרב עדס מספר על התקופות הקודמות יותר כאשר כפו על בנות ישראל להסיר את הלבוש הצנוע-יהודי והניסיון להכניס את הציבור החרדי למסופקים באמונה. באשר למצב היום חוזר ואמר הרב: "בוודאי שיש מטרה לכפות".

"אין חולק שמערכת החינוך רוצה לשנות את החוגים שלנו, אני שומע את זה מהם. שני נושאים בעיקר מפריעים להם, כמו עצם בגרון. העניין שלחרדים יש הפרדה בין גברים לנשים, הם לא יכולים לסבול את זה. הדבר השני: הגישה החרדית שהעיקר זה תורה, גם אנשים שעובדים. מפריע להם שכל מה שהם עושים בעינינו זה שטויות".

האזינו לשיחה המלאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר