סערת לימודי האקדמיה לנשים

"המשכורות הגבוהות זו סכנה; לפתח קריירה זה הרס גדול"

בכינוס גדולי ישראל נגד לימודי האקדמיה לנשים, אמר הגאון רבי נתן זוכובסקי כי המשכורות הגבוהות הן סכנה והגר"א פילץ התריע: "הכבשנים של הדור הזה שורפים יותר מהכבשנים של אושוויץ" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: בעריש פילמר, וידאו: ישראל כהן, כיכר השבת)

סערת לימודי האקדמיה לנשים: מרנן ורבנן גדולי ישראל התכנסו אמש (שלישי) בבני ברק, הביעו התנגדות ללימודים אקדמיים לבנות שלא דרך רשת "בית יעקב" וקראו שלא להכיר בתארים אקדמיים במוסדות החרדים.

קרא עוד:

במהלך הכינוס נשא דברים הגאון רבי נתן זוכובסקי, מראשי ישיבת "גאון יעקב" וממקורבי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ותהה על הבעל: "איך הוא יכול להיות בעל דעה כשהיא מביאה את הדברים הגדולים (המשכורת. י"כ). זה לא צריך להיות. יש פה חסרון".

"אני רוצה להגיד עוד נקודה ברשות מרנן ורבנן וברשות המנהלים, גם המשכורות הגבוהות זו סכנה", אמר הרב זוכובסקי, "הם צריכים להתפרנס אבל אם היא מתחילה להביא משכורות גבוהות ומוגזמות בגלל המכללות שהיא למדה ובגלל ההשתלמויות שיש לה זה סכנה לכל מבנה הבית. תריג מצוות שמרתי בגלל שלא נעשיתי שר וחשוב".

חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון אמר בכינוס כי "כשהאשה לומדת במוסדות כאלו הבעל נהיה איזה אפעס אברך כולל והיא נהיית ה'חשוב', היא נהיית המובילה. היא התוארים, היא האקדמיה. כל הצורה של הבית משתנה".

"היסוד של הבית זה כשהאשה יודעת בהכרה מה זה חיים של תורה, מה זה 'להקריב' בשביל תורה", הוסיף הגר"ד כהן, "לפתח קריירה בשביל להיות 'חשוב' ולהיחשף לכל העולם ולהיות כביכול שייכת לעולם הגדול זה מבחינת בית של תורה הרס גדול".

ראש ישיבת חברון המשיך ואמר כי "המושג הזה שנכנס יותר ויותר משנה לשנה מושג של אקדמיה זה מושג של סכנה. סכנה לבנות ישראל וסכנה לבתים של תורה. המספרים עולים, האחוזים הולכים וגדלים ואם לא יעצרו את זה עכשיו אין סיבה שבאופן טבעי זה לא יילך ויתפשט ויילך ויתרחב".

"הסכנה היא פשוטה", הסביר הגר"ד כהן, "קודם כל בת ישראל שלא תעזוב באר מים חיים. בית יעקב זה באר מים חיים. זה בונה את הבת שהיא צריכה להעמיד את הבית שיהיה בית של תורה ולהעמיד את הילדים. עיקר החינוך של הילדים זה על האמא. (האקדמיה. י"כ) זה בורות נשברים. המציאות שמי שהולך למקומות האלו הכל נאבד".

הגאן רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח אמר בנאומו כי "בדורות קודמים היו ניסיונות גדולים כמו בסיביר וכדומה כמו כל יתר הצרות שעם ישראל עבר".

"זה נדמה כאילו שאותנו הקב"ה מנסה פחות אבל הכבשנים של הדור הזה שורפים יותר מהכבשנים של אושוויץ, יותר ממרתפי האנקווזיציה עם כל העינויים שבהם, זה כבשנים רוחניים", זעק הגר"א פילץ.

הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין, ראש ישיבת "קריית מלך" שנשא גם הוא דברים בכינוס אמר כי "כל אותם הדברים שבאים מן החוץ זה השפעה של הטומאה של החוץ. טומאת העמים. טומאת החילוניות. עקבות הטומאה הזאת נחרתים ומושפעים בבנות ישראל והדבר הזה יש לו השפעה לכל ההמשך. זאת מלבד כל האווירה שיש שם שהכל מכרסם בכל עבודת החינוך. בכל החינוך של כל השנים. בוודאי שזו סכנה גדולה ונוראה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר