צפו: מאבטחות הכנסת הפרידו בין גילאון לשקד

עימות חריג התפתח בכנסת בין שרת המשפטים איילת שקד לח"כ אילן גילאון ממרצ. הרקע: הצע"ח להשוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום. גילאון: מי את בכלל, חוצפנית. שקד: תתנצל. צפו (פוליטי)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(וידאו: ערוץ הכנסת)

עימות חריג התפתח הערב (רביעי) במליאת הכנסת בין שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) לח"כ אילן גילאון (מרצ). למרבה ההפתעה, הרקע לעימות לא קשור להתנחלויות או לימין ושמאל, אלא דווקא להצעת חוק חברתית.

מדובר בהצעת חוק לפיה קצבאות הנכות יושוו לשכר המינימום. הקואליציה התנגדה להצעת החוק וגילאון רתח מזעם. "כל סיעות הבית מצאו לנכון לחתום על ההצעה הזו, שעושה צדק חלוקתי שכל כך דרוש במדינה הזאת, למעט סיעה אחת - הבית היהודי", אמר גילאון מעל דוכת מליאת הכנסת.

"הבית היהודי נוסעים ב-D-9, ויורים לראשי ממשלה בין העיניים. אין להם זמן לנכים כאלה, למוגבלים כאלה, אין להם זמן. הם כנראה חושבים שב-2,342 שקל אפשר להסתדר" הוסיף גילאון.

הצעת החוק נדחתה על חודו של קול, אך שרת המשפטים לא הסתפקה בכך, עלתה לדוכן ותקפה בחזרה את גילאון. "פשוט נמאס לי. נמאס לי שחברי כנסת במקרה הטוב לא דוברים אמת ומשמיצים, ובמקרה הרע הם משקרים" אמר שקד והוסיפה, "הכי קל להכפיש תמיד את הבית היהודי. אנחנו עובדים ואתם מסיתים".

שקד הוסיפה: "השר נפתלי בנט הקצה מיליארד שקל להנגשה במוסדות לימוד במשך חמש שנים. מיליארד שקל להנגשה למעליות, לרמפות לילדים, למלווים בטיולים, לטאבלטים ללקויי ראייה - אבל העובדות לא מעניינות אותך. סגן שר הדתות דאג לכך שבכל עיר יהיה מקווה עם הנגשה, כי גם לאישה נכה מגיע לטבול. ניסן סלומינסקי דאג לכך שגם נכי צה"ל יקבלו הנחה בחשמל ובמים. הסיעה שעשתה הכי הרבה למען בעלי מוגבלויות היא הבית היהודי - אני דורשת ממך להתנצל".

לכל אורך נאומה, גילאון צעק לעברה ביטויים קשים כמו "חצופה" ו"מי את בכלל?". הדבר העלה את חמתה של שקד וכאשר היא ירדה מהדוכן, וכבר עמדה לצאת מהמליאה, הסתובבה לפתע לעברו, ניגשה אליו בזעם ומחתה על דבריו.
ההליכה התקיפה של שקד לעברו של גילאון גרמה למאבטחות הכנסת לגשת אל המקום בריצה ולהפריד בין השניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר