עדכונים שוטפים

טבח בארה"ב: לפחות 14 הרוגים באירוע ירי

מספר חשודים חמושים, חבושים במסכות ומצוידים בשכפ"צים, נכנסו למרכז רפואי בסאן ברנדינו, קליפורניה ופתחו באש ללא הבחנה. לפחות 14 בני אדם נרצחו, ו-14 נוספים נפצעו באורח קשה (בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
כוחות מכבי האש בזירה (צילומסך מתוך שידורי רשת ABC)

מתעדכן • סמוך לשעה 11:00 שעון ארה"ב, 21:30 שעון ישראל, התקבל דיווח על אירוע ירי המוני במרכז רפואי לבעלי מוגבלויות בסאן ברנדינו, קליפורניה. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בשניים או שלושה חשודים שהגיעו למקום כשהם מצוידים בשכפ"צים וחבשו מסכות ופתחו באש ללא הבחנה.

בשעה זו מתנהל מצוד אחר היורים, שככל הנראה הצליחו להימלט מהמקום ברכב. על פי חלק מהדיווחים, סמוך לזירה נמצא רכב שטח נטוש שייתכן והוא שייך ליורים. כוחות הביטחון עורכים כעת סריקות בכדי לאתר את היורים. באירוע נהרגו לפחות 14 בני אדם, ו-14 נוספים נפצעו באורח קשה. טרם ברור האם מדובר באירוע טרור לאומני.

שידור חי מהזירה:

כוחות ביטחון גדולים ממספר רשויות ביטחון בארה"ב, כמו גם ה-FBI, הוקפצו למקום. מסוקי משטרה חגים מעל האזור ועשרות אמבולנסים הוזעקו למקום. כוחות ההצלה העניקו לפצועים טיפול רפואי ראשוני בזירה ולאחר מכן הם הובהלו לבית החולים הקרוב ביותר למקום.

עשרות בני אדם יצאו מהזירה, שמכותרת מכל כיוון על ידי מאות שוטרים, כאשר ידיהם מונפות באוויר. כעת הם עוברים בדיקה בכדי לשלול את האפשרות שאחד מהם הוא המפגע.

אדם שרעייתו הייתה בתוך המבנה בעת הירי סיפר על שאירע: "היא שלחה לי הודעה בה היא אמרה לי שהיא נעלה את עצמה במשרד כי יש יריות מחוץ למשרד שלה. ברגע שקראתי את זה התקשרתי מיד למשטרה שם אמרו לי שהם כבר יודעים על האירוע. לאחר מכן היא הצליחה להימלט מהמקום ואני הגעתי למקום כמה שיותר מהר".

מחוץ למתחם ממתינים עשרות בני אדם שעדיין לא שמעו מקרובי משפחתם שהיו במקום במהלך האירוע. אחד מהם, שבתו עדיין בתוך המתחם ולא יצרה עמו קשר, סיפר בבכי כי הוא קיבל ממנה הודעה בה היא אמרה כי היא נעולה בתוך המשרד שלה וכי יש יריות בחוץ. כאמור, למעלה משעה לאחר האירוע היא עדיין לא יצרה עמו קשר.

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס לאירוע הקשה ואמר: "אנחנו עדיין לא יודעים יותר מדי פרטים מאחר והאירוע עדיין מתגלגל, אבל אנחנו יודעים שיש הרוגים. ליבנו עם משפחות הנרצחים". אובמה התייחס כמובן גם לסוגיית הגבלת הנשק בארה"ב ואמר כי "בארה"ב יש הכי הרבה אירועי ירי מסיביים. אנחנו חייבים לטפל בזה. כמובן שלא נוכל לעצור את זה לחלוטין אבל צריך לנסות ולהפחית כמה שיותר את כמות האירועים".

לדבריו, "צריך לקבוע חובה לבדיקת רקע עבור אנשים שמעוניינים לרכוש נשק. אנחנו אוסרים על אנשים חשודים לעלות למטוסים, אבל הם עדיין יכולים לרכוש נשק בתוך ארה"ב ואין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות. את זה צריך לשנות".

כוחות הביטחון בזירה (צילומסך מתוך שידורי רשת ABC)
המתחם בו התרחש הטבח (צילומסך מתוך שידורי רשת ABC)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר