התבטאות חריפה • האזינו

הרבי מסאטמר: "מי שיש לו יד בחוק הגיוס הוא בוגד בתורה"

האדמו"ר מסאטמר התבטא בחריפות נגד תיקון חוק הגיוס ואמר כי ההולכים לצבא מבטלים את כל מצוות התורה. בנוסף תקף בחריפות את המתנחלים ואמר כי ידיהם ורגליהם מלאים בדם (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מערכת בחצרות)

באולם הכינוסים הענק "האמערי" בקראון הייטס נערך הלילה (חמישי) כינוס יום ההצלה לרגל תאריך כ"א כסליו, יום ההצלה של האדמו"ר בעל ה"דברי יואל" זצ"ל, בו נשא דברים כ"ק האדמו"ר מסאטמר.

בנאומו התייחס האדמו"ר מסאטמר בין השאר לחוק הגיוס המתוקן שאושר בכנסת בשבוע האחרון. האדמו"ר אמר כי קשה לפרט בדרשה את כל פרטי החוק אבל באופן כללי ניתן לומר כי "החוק מעודד חרדים להתגייס לצבא הטמא שמטמא במגע ובמשא".

האדמו"ר ציין כי "ההולכים לצבא לא רק שהינם מבטלים תורה אלא הם מבטלים את כל מצוות התורה, וכי על זה נאמר כי 'כל באיה לא ישובון'".

"וכדי בזיון וקצף שחברי כנסת חרדים נותנים הכשר על זה", אמר האדמו"ר והוסיף כי "צריכים להכריז כאן שחייבים לעשות הכל למנוע מכל אחד ואחד להתגייס רח"ל, בלי שום פשרות בין דם לדם".

האדמו"ר בכינוס (צילום: מערכת בחצרות)

האדמו"ר הוסיף וציין כי "כל מי שיש לו יד ומחזק את החוק הרי הוא בוגד בתורה והם עתידים ליתן את הדין על זה, על כל העבירות שהמתגייסים יעבורו בזכותם".

האדמו"ר התייחס שוב לגל הטרור בישראל וציין את המתנחלים שעלו להר הבית ומציתים את האש וגורמים ליציאת הרוצחים. האדמו"ר ציין כי אותם אלו הפכו את כל הארץ לנהרות של דם בעיקר ע"י ההתגרות שלהם ברוצחים.

"צריכים לומר להם שחוץ מאיסור כרת שיש בעליה להר הבית ידיהם של המתנחלים מלוכלכים בדם ורגליהם מלאה בדם וזה עוד חוץ מהפקרת נשיהם וטפיהם על התאווה הלאומית של ציונות", אמר האדמו"ר.

האדמו"ר התייחס בדרשה שלו גם לאנטישמיות שהרימה ראש בארה"ב ואמר כי "לאחרונה האנטישמים לא מתביישים לומר בגלוי שהם מקיימים את ההלכה בידוע שעשיו שונא ליעקב והם שונאים בגלוי את היהודים בכל מקומות מושבותיהם - בכל רחבי ארה"ב בכלל ובניו יורק בפרט, גם בניו יורק סיטי, גם במונסי וקרית יואל".

"הם עושים את זה בעזרתם הנדיבה של יהודים שעומדים לצידם בעיקר בזמן האחרון", האשים האדמו"ר, "כאשר ארגון של יהודים יחד עם האנטישמים מנסים לסגור את כל מוסדות החינוך תלמידי תורה וישיבות בכל רחבי ניו יורק לא רק בסיטי ומרחפת גזירה קשה מאוד על יהדות ניו יורק".

האלפים בכינוס (צילום: מערכת בחצרות)

באשר לפחד השורר בכל העולם מהטרור אמר האדמו"ר כי "בימים אלו שצריכים עין פקיחא מהשמים כאשר בחוץ תשכל חרב ובכל העולם מפחדים צריכים לעבוד במיוחד על שמירת עיניים כמו שכותב האמרי נועם שבזכות שמירת עיניים הקב"ה שומר על עם ישראל ולכן כל אחד חייב לשמור את העיניים לא משנה איפה, ברחוב ובמשרד".

האדמו"ר התייחס גם לטכנולוגיה ואמר כי "מי שצריך להשתמש עם מחשב, חייב בחיוב גמור לגדור גדר על המכשיר שלו, ומי שלא צריך את זה בצורך גדול אסור לו להשתמש בו בכלל".

"כל יהודי חייב להשתתף בשיעור תורה כל אחד לפי הדרגה שלו, אברך כולל לפי מדרגתו, בעל בית לפי מדרגתו. כיום יש כאן בקהילה 3 חבורות לימוד לימוד של דף ביום במסגרת חבורת 'תורתך שעשועי', לימוד של עמוד ביום בחבורת 'יסודי התורה' ולימוד הלכה במסגרת חבורת 'שונה הלכות' וחובה על כל אחד ללמוד את השיעורים האלו בכל יום ויום ומי שביכלתו לקחת גם בסוף החודש מבחנים על הלימודים צריך לעשות את זה שזה מחייב יותר ללמוד בכל יום חוק ולא יעבור", סיים האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר