הקרב על הגיוס

סאטמר נגד ההנהגה החרדית: "עושים פשרות בשביל כסף"

האדמו"ר מסאטמר תקף בחריפות את ההנהגה הפוליטית והרבנית של המגזר החרדי בישראל בעקבות תיקון חוק הגיוס: "עושים פשרות - ניתן לומר שכל זאת בא בגלל הכספים שהם מקבלים" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
החגיגה של סאטמר (צילום: באדיבות המצלם)

אלפי חסידי סאטמאר ציינו אמש את "יום ההצלה" של האדמו"ר בעל ה"ויואל משה" מסאטמר זצ"ל. בנאומו של האדמו"ר מהר"י מסאטמר בדינר השנתי לטובת מוסדות החינוך, הוא תקף את ההנהגה החרדית בישראל - בפרט על רקע אישור תיקון חוק הגיוס.

באירוע שנערך במתחם הצבאי "הארמארי" בוויליאמסבורג, השמיע האדמו"ר מילים חריפות נגד ההנהגה החרדית בישראל: "זה לא יאומן איך שהם ירדו מדחי אל דחי, אנחנו כבר נמצאים במצב שהם שמחים על חוק שרק לפני שנה הם קרעו קריעה עליו ויצאו רבבות להפגין ברחובות העיר. עכשיו הם שמחים עם אמתלה שהם הצלחו להדחיק את זמן הגזירה, ורק על חלק קטן של הגזירה".

(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

האדמו"ר תקף גם רבנים: "אותם ראשי ישיבות שכתבו ואמרו לפני שנים שעל גזירת גיוס הם ילחמו במסירות נפש, אותם ראשי ישיבות שמחים עכשיו שהיה להם חלק בחוק החמור הזה עם התחייבות ברורה לשלוח בחורי ישיבות לצבא".

"הם עושים פשרות" האשים הרבי, "בשנים הראשונות היעד יהיה כמה אלפי בחורי ישיבות ובכל שנה המספר עולה. אני רוצה לשאול: איך יכול יהודי שרגליו עמדו על הר סיני לעשות פשרה אפילו על נפש אחת מישראל שיתגייס לצבא שמיועד לעקירת התורה והמצוות?".

(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

"האמת," הוסיף הרבי, "ניתן לומר שכל זאת בא בגלל הכספים שהחרדים מקבלים מהממשלה, ונעשים שותפים מלאים למדיניות הממשלה בלי שום התבדלות מרשעים כמו שאנו נוהגים מאז היה עם ישראל לגוי. אנו רואים שאת הערבים לא מגייסים לצבא בגלל שהם לא חלק מהממשלה, ואם היתה התבדלות ראוית הם אף לא היו מעיזים לקחת בחורי ישיבות לצבא".

(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

"אבל עכשיו, שהחרדים הם חלק מהממשלה, הכופרים האלו יודעים שתמורת כמה שקלים החרדים יפשרו בסופו של יום על הכל, על גיוס וחינוך. אפילו שר בממשלה, שהם בעצמם זעקו במשך שנים שזה אסור, עכשיו אחד משלהם משמש כשר (ליצמן. י.כ). ולגבי גזירות בחינוך, נכון שעכשיו הנציגים החרדים עדיין צועקים נגד שינויים שהממשלה רוצה לעשות בחינוך, אבל החילונים יודעים שבסופו של יום גם על זה יתפשרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר