גל קור

שבת קפואה: מעלה אחת בירושלים, אפס מעלות בהרים

גל קור יבש הגיע לאזורנו והשיא יהיה במוצאי שבת עם אפס מעלות בהרים ומעלה-שתיים בירושלים. במד"א מזהירים מהיפותרמיה וכוויות קור, במיוחד אצל קשישים וילדים. כל הפרטים (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

גל קור יבש במיוחד הגיע לאזורנו והשיא שלו יהיה במוצאי שבת עם אפס מעלות בהרים ומעלה אחת-שתיים בירושלים. מדובר במערכת קרה שמגיעה מאזור הבלקן, ואינה עוברת מעל מקור לחות, מה שגורם לגל קור יבש ללא גשם או שלג. היום בשעות הצהריים צפויות 12-13 מעלות בהרים, אך בלילה יצנחו הטמפרטורות לקרוב לאפס מעלות.

בשעות הצהריים של שבת יימדדו בירושלים 10 מעלות בלבד, 7 מעלות בצפת ו-16 מעלות בבאר שבע. מזג האוויר צפוי להיות שמשי, אך מדובר ב"שמש שקרנית", מאחר והטמפרטורות יהיו נמוכות ועדיין יהיה קר מאוד. כאמור, השיא יגיג במוצאי שבת עם טמפרטורות נמוכות במיוחד בכל רחבי הארץ.

לקראת שיא גל הקור, במד"א מזהירים את הציבור מהינתקות חפצים ממקומם עקב הרוחות העזות. ממד"א נמסר: "יש להקפיד לחזק חפצים שונים הנמצאים בחוץ, כגון כיסאות ושולחנות גן, עמודי תאורה, חבלי כביסה ומתקנים לתליית כביסה הנמצאים בחוץ, צעצועים ועוד. חשוב להקפיד ולהיזהר במהלך פתיחת וסגירת חלונות שיכולים להיטרק בעוצמה רבה עקב הרוחות הנושבות בחוזקה".

במד"א המליצו לנקוט באמצעי זהירות בעת שימוש בתנורי הסקה מבוססי גז, או בקמינים הפועלים על גחלים, מאחר והם עלולים לפלוט גז פחמן חד-חמצני הגורם להרעלה. "זהו גז חסר צבע או ריח ולא ניתן להבחין בקיומו עד שמתחילים להופיע סימני ההרעלה - סחרחורת, בחילה והקאה, עייפות, חולשה והרגשה כללית רעה. במקרים קשים ייתכן גם אבדן הכרה" נמסר ממד"א.

"על מנת למנוע הרעלה יש להקפיד על איוורור הבית ועל תחזוקת מערכת ההסקה. במקרה שמבחינים בסימני הרעלה יש לסגור את המערכת, לאוורר את הבית ולהזעיק את מד"א באמצעות מוקד 101".

"בנוסף, יש להקפיד על הרחקת תנורי חימום מסוג ספירלה ודומיהם מחפצים העלולים להתלקח. בימים האחרונים חלה עליה משמעותית בכמות השריפות בשל תנורים שנותרו ללא השגחה. גל הקור עלול לגרום גם להיפותרמיה ולכוויות קור, במיוחד אצל קשישים וילדים. במקרה של היפותרמיה, שמתאפיינת בין היתר ברעד, ירידה בדופק או דופק לא סדיר, ירידה בקצב הנשימה ובעור חיוור וכחלחל, יש לכסות ולהלביש את החולה בבגדים חמים ויבשים. במקרה של כוויות קור, המתאפיינות בין היתר בכאבים ובהרגשת נימול, יש להפשיר את האיבר באמצעות מים פושרים ולקבע אותו. אסור לעסות את האיבר הקפוא".

בחברת החשמל נערכו לגל הקור ובחברה טוענים כי הם ערוכים לצריכה מוגברת של חשמל ברחבי הארץ. "בניגוד לעבר אז הייתה בעיה ברזרבה, יש כיום רזרבה של כ-3,000 מגהוואט, אשר תיתן מענה לביקושים הצפויים. במידה ותהיה תקלה באחת מיחידות הייצור, החברה ערוכה גם למצבים אלו", נמסר בהודעה רשמית.

התחזית המלאה:

מזג האוויר היום (שישי) יהיה בהיר, קר ויבש מהרגיל. תחול ירידה קלה בטמפרטורות והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה, בעיקר בהרים. בלילה צפויה קרה.

הטמפרטורות החזויות היום והלילה: צפת 11-0, חיפה 18-8, תל אביב 18-7, ירושלים 13-5, באר שבע 17-6, ערד 15-4 ואילת 22-11.

מחר יוסיף להיות בהיר, קר מהרגיל ויבש. כאמור, בלילה יגיע גל הקור לשיא וצפויה קרה באזורים רבים ברחבי הארץ. בירושלים הטמפרטורות צפויות לצנוח לבין מעלה אחת לשתי מעלות.

ביום ראשון יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה. ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית ותחול עלייה קלה בטמפרטורות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר