"גבורה יהודית"

צפו: נשיא המדינה ראובן ריבלין בברכה מיוחדת לקראת חנוכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין פרסם ברכה מצולמת לקראת חג החנוכה: "מאחל לכולנו חנוכה של אור. שנוכל להתמודד עם החושך ולהדליק את האור. גם בימים האלו, גם בזמן הזה". צפו (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הנשיא)

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שלח היום (שישי), ברכת חג מצולמת ליהודים בארץ ובעולם לקראת חג החנוכה, שיחל בערב יום ראשון.

"אזרחי ישראל, חג חנוכה שמח" פתח ריבלין את ברכתו. "חג החנוכה במסורת היהודית הוא סמל לניסים, סמל לאור ולגבורה. בכל שנה, אנו חוזרים ומספרים על נס פך השמן ועל גבורת המכבים. ערך הגבורה עובר כחוט השני בהיסטוריה של העם היהודי - עד ימינו".

ריבלין הוסיף, "הגבורה היהודית איננה רק גבורת הלוחמים בשדה הקרב, זוהי גם גבורה ציבורית ואזרחית, אישית וקולקטיבית, יומיומית שנוגעת בכל תחומי החיים. לא גבורת הגוף לבדו אלא גבורתה של הרוח. למעלה מאלפיים שנה - שאנו זוכרים ומזכירים את סיפור גבורת המכבים. ניצחון המעטים על הרבים. ניצחונה של האמונה על הספק. גם עכשיו אנו מתמודדים עם החושך. אנחנו ממשיכים להיאבק על קיומנו".

הנשיא התייחס לגל הטרור ששוטף את המדינה בחודשים האחרונים: "יש מי שמבקש 'לכבות' את האור. רק בחודשים האחרונים, היינו עדים לאירועים כואבים וקשים. הטרור מכה באזרחי ישראל ללא הבחנה. פוגע והורג חפים מפשע. לא מבחין בין אדם לאדם - ובין דם לדם. הסתובבתי בין הפצועים בבתי החולים. ביקרתי בבתי המשפחות השכולות, פגשתי את האזרחים ברחובות הערים ואת אנשי כוחות הביטחון, העושים לילות כימים, בשטח.

"ראיתי לצד הכאב העצום והעצב העמוק את הגבורה של אזרחי ישראל. התרגשתי עד דמעות - למראה נקודות האור בחברה הישראלית. נקודות אור, שהן כל כך נחוצות היום לכולנו: סיפורים על תקוה ואמונה, על אומץ לב, על אנושיות, על שותפות ועל נחישות, על דבקות ועל התמדה, על שליחות והתגייסות, על עשיה ועל יצירה, על חינוך ועל התווית דרך. נקודות אור שיש בכוחן להביס את השנאה ואת המשטמה, לכבות את החושך, ולהדליק את האור. עליהן ראוי שנחשוב, כשנדליק נר ראשון של חנוכה ונגיד 'שהחיינו'".

לסיום אמר ריבלין: "בחג החנוכה אנו מברכים: "הנרות הללו אנו מדליקין על הנסים, ועל הנפלאות, ועל התשועות, ועל המלחמות שעשית לאבותינו - בימים ההם ובזמן הזה". אני מאחל לכולנו: חנוכה שמח. חנוכה של אור. שנוכל להתמודד עם החושך ולהדליק את האור. גם בימים האלו, גם בזמן הזה. חג אורים שמח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר