כח קומנדו וטילים ממל"ט: כך חוסל ג'ון הג'יהאדיסט

שלושה שבועות אחרי החיסול של עורף הראשים של דאעש - מוחמד אמווזאי הידוע בכינויו ג'ון הג'יהאדיסט, נחשפים הפרטים על המבצע, שכלל כח קומנדו שצילם את מקום המסתור והשיג זיהוי ודאי (עולם)

ג'ון הג'יהאדיסט בעריפת ראש (צילום: דאעש)

שלושה שבועות לאחר שחוסל בתקיפה מהאוויר, נחשפים הפרטים על החיסול של עורף הראשים של המדינה האיסלאמית - דאעש, מוחמד אמוואזי, הידוע בכינויו ג'ון הג'יהאדיסט. "החבר'ה היו נחושים למצוא אותו, בכל דרך אפשרית".

על פי הדיווח ב"דיילי מייל", כח קומנדו בריטי מיחידת SAS, הוצנח על ידי מסוקים אמריקנים במדבר הסורי ב-11 בנובמבר, משם עשו הלוחמים את דרכם לא-רקה, הם הפעילו ציוד מתקדם לראיית לילה וצילמו את המבנה בו על פי המודיעין הסתתר ג'ון, את הצילומים העבירו למפקדה בבריטניה ולמטה צבא ארה"ב בקאטר.

לאחר שהתקבל זיהוי ודאי כי אכן מדובר בג'ון הג'יהאדיסט, מל"ט מסוג "ריפר" עם טילי הלפייר, נשלח לתקיפה. ברגע שג'ון יצא ממחבואו ונכנס לרכב, שוגרו הטילים והוא חוסל.

גורם בריטי בכיר אמר ל"דיילי מייל": "החבר'ה היו נחושים למצוא אותו, בכל דרך אפשרית".

אמווזאי, בשנות ה-20 לחייו, נולד בכווית וגדל בלונדון, בשנת 20012 הצטרף לדאעש, שם הפך לעורף הראשים של הארגון, והופיע ככל הנראה בסרטוני עריפת הראש המפורסמים של הארגון, בהם של עיתונאים אמריקניים, בריטיים ויפנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר