לקראת הכרעת בג"ץ

החרדים דורשים: הסמכות על נושא שמירת שבת - לממשלה

ראשי הסיעות החרדיות מקדמים את הצעתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לפיה הסמכות על נושא שמירת השבת תעבור מידיהם של שר הפנים והרשויות המקומיות לידיה של הממשלה כולה (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

לקראת הכרעת בג"ץ: ראשי הסיעות החרדיות השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני מקדמים את הצעתו של השר דרעי לפיה הסמכות על נושא שמירת השבת תעבור מידיו של שר הפנים והרשויות המקומיות לידיה של הממשלה.

הבוקר (ראשון) הגיעו דרעי וגפני למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ודנו עמו על נושא השבת, כאשר בית המשפט ממתין לתשובת המדינה בנושא. ההצעה שהועלתה בישיבה צפויה לעלות בישיבת הממשלה לאישור שרי הממשלה.

בעוד כשבועיים תצטרך המדינה להשיב לעתירה בבית המשפט העליון בכל נושא האכיפה של חילולי שבת של מרכולים וכדו'.

העתירה הוגשה על ידי 'התאחדות העסקים', שעתרו נגד עיריית תל אביב שאשרה באופן תקדימי את שינוי החוק העירוני לאפשר ל - 300 בתי עסק לפתוח בשבת.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בדרכו לישיבת הממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי)

הסמכות של השר הממונה היא של שר הפנים סילבן שלום, שפסל עצמו מלדון בנושא והסמכות הועברה לידי השרה גילה גמליאל שנמנעה גם היא להתעסק בנושא, שניהם טענו כי יש להם 'ניגוד עניינים' בשל העובדה שהם קיבלו תרומות מבעלי מרכולים.

השר אריה דרעי העלה את הנושא במהלך הפגישה עם ליצמן וגפני בשבוע שעבר, שלאחריה ביקשו פגישה בנושא עם ראש הממשלה, אך הדבר לא יצא אל הפועל.

דרעי, כאמור, העלה את ההצעה שהסמכות תעבור לכל הממשלה, שלא יהיה שר אחד שיקבל ביקורת, אלא הממשלה כולה. ובמקביל הופנתה בקשה למשרד המשפטים שתבקש מבית המשפט ארכה נוספת, שלישית במספר.

דרעי פעל יחד עם מזכירות הממשלה להביא הצעת החלטה שאומרת שהסמכות תעבור לכל הממשלה. ועדת מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, תכין עבודת מטה לממשלה, כדי שהממשלה תקבל החלטה בזמן שבית המשפט ייתן ארכה.

"הנה עוד הוכחה, כשראשי הסיעות החרדיות עובדים בשיתוף פעולה - יש הצלחות", מסכם גורם פוליטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר