סוף לזוועה?

הצעת חוק: הפצת שמות הרוגים בווטסאפ תגרור קנס או ניתוק טלפון

ח"כ ניסן סלומינסקי יוזם בימים אלו הצעת חוק שתאסור על ישראלים להפיץ שמות של הרוגים בטרם התקבל אישור רשמי והותר שמם לפרסום. הענישה? קנסות וניתוק לקו הטלפון של המפיץ (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אחרי מקרים מזעזעים רבים בהם גילו אנשים כי קרוב משפחתם נרצח או נהרג דרך הודעות באפליקציית המסרים המידיים הפופולרית וואטסאפ, ח"כ ניסן סלומינסקי יוזם בימים אלו הצעת חוק שתאסור על ישראלים להפיץ שמות של הרוגים בטרם התקבל אישור רשמי והותר שמם לפרסום.

הצעתו של ח"כ סלומיאנסקי כוללת עונשים משמעותיים נגד אזרחים שיפיצו את השמות, כשהעונש יהיה קנס על סך 14,000 שקלים, ו/או ניתוק קו הטלפון של המשתמש שהפיץ את המידע.

הצעת החוק באה כאמור להילחם בתופעה המכוערת של הפצת שמות ותמונות נרצחי פיגועים ברשתות החברתיות, בפרט בווטסאפ. הדבר הגיע לשיא בפיגוע בתל אביב לפני כשבועיים, אז גילה בנו של אחד הנרצחים כי אביו נרצח בפיגוע דרך סרטון מזעזע בו אביו נראה גוסס למוות מפצעי הדקירה.

למרות שמטרת החוק להילחם בתופעה הפסולה, גם אם החוק יעלה לדיון בסופו של דבר ויאושר, כלל לא ברור אם אכן יצליחו לאכוף את החוק, שכן לרוב לא ניתן לעלות על עקבותיו של האדם הראשון שהפיץ את הידיעה, ואכיפה נגד כל מי שמפרסם דברים אלו היא ככל הנראה בלתי אפשרית.

בנוסף, לא ברור אם מבחינה משפטית ניתן לאכוף חוק שכזה שעלול לפגוע בחוקי יסוד כמו הזכות לפרטיות וחופש הביטוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר