מלחמה נגד הטרור

הנשיא אובמה: נשמיד את דאעש, אך לא ניגרר למבצע קרקעי

נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא נאום מיוחד לאומה האמריקנית בעקבות "מעשה הטרור" בקליפורניה והבטיח להשמיד את דאעש אך אמר כי "אסור להיגרר למלחמה קרקעית ממושכת בסוריה" (בעולם)

(צילום: whitehouse)

נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא הלילה (שני) נאום מיוחד לאומה האמריקנית, מחדר הסגלגל בבית הלבן, בעקבות הטבח בקליפורניה, אותו כינה - "מעשה טרור שנועד לרצוח חפים מפשע" והבטיח להשמיד את ארגון הטרור דאעש אך לא במלחמה קרקעית.

"איום הטרור על ארה"ב הוא ממשי, אך אנו נתגבר עליו ונחסל את דאעש", אמר אובמה אך הבהיר כי "אסור להיגרר למלחמה קרקעית ממושכת בסוריה. אסור שזו תהיה מלחמה בין אמריקה לאיסלאם".

נשיא ארה"ב אובמה ציין בנאומו כי פנה לקונגרס האמריקני על מנת להעביר חוק לקלבת מימון שיאפשר את הגברת הפעילות הצבאית נגד דאעש.

"בעיראק ובסוריה המתקפות האוויריות כבר מחסלות את מנהיגי דאעש, הן משמידות נשק כבד, מסכלות הובלות נפט, ופוגעות בתשתיות הארגון. ארה"ב תמשיך לספק ציוד ולאמן עשרות אלפי כוחות קרקעיים עיראקים וסורים", אמר הנשיא.

אובמה הודיע בנאומו כי יגביר את פעילות הכוחות בסוריה אך לא ישלח חיילים אמריקנים למתקפה קרקעית וציין כי מאז מתקפת הטרור בצרפת התקיפות בסוריה ובעיראק תוגברו.

נשיא ארה"ב אמר כי "אנחנו משתפים פעולה גם עם מדינות מוסלמיות וגם עם מוסלמים כאן בבית כדי להתמודד עם האידיאולוגיה האכזרית שדאעש מקדם באינטרנט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר