גורמי ביטחון: חשש מפיגוע של דאעש בישראל

על רקע גל הפיגועים האחרון ברחבי העולם שבוצעו על ידי ארגון הטרור האכזרי דאעש, גורמי ביטחון מעריכים כי הארגון ינסה להוציא אל הפועל פיגועים נגד ישראל וכי מדובר בעניין של זמן (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
דאעש מאיים (צילומסך)

על רקע גל הפיגועים האחרון ברחבי העולם שבוצעו על ידי ארגון הטרור האכזרי דאעש, במערכת הביטחון סבורים כי הארגון ינסה להוציא אל הפועל פיגועים נגד ישראל, כך דווח הבוקר (שני) "ידיעות אחרונות".

לפי הערכות מדובר בעניין של זמן עד שהם יבצעו פיגוע שכזה בתוך שטחי המדינה ומשום כך צה"ל ערך תרגיל מטכ"לי בשבוע שעבר שדימה פיגוע גדול שעומד מאחוריו ארגון המדינה האסלאמית.

באחרונה פרסם הארגון שורת סרטונים ובהם איומים מפורשים בעברית לפיהם הארגון מתכנן להגיע לישראל "ולשחוט אזרחים". חלק מהסרטונים כללו איומים מפורשים לפיגועים באזור אילת.

צפו: דאעש מאיים בעברית

בסרטון האחרון שהופץ נראה אחד מאנשי הארגון - שאוחז סכין בידיו, בפנים מטושטשות ומאחוריו שני רעולי פנים מדבר בעברית משובשת ומצחיקה במיוחד - פונה במסר 'מאיים' לישראל.

"מסר שלי אל הקצינים והחיילים וכל היהודים נכדי הקופים והחזירים, אנחנו באים לכם מכל העולם לשחוט אתכם כמו הכבשים. חיכו למלחמה, מלחמה גדולה, מלחמת האבן והעצים וזה קרוב אינו רחוק בעזרת השם בעזרת השם", הוא אומר בסרטון.

פעיל אחר של הארגון אומר: "אני אומר למוסלמים בכל פיסת אדמה, תעקבו אחר היהודים ותרצחו אותם היכן שתוכלו. כל המקומות שלהם הם יעדים לגיטימיים. תרצחו אותם בכל מקום, כדי שלא יהיה להם ביטחון". במהלך הסרטון אף נראה תיעוד של פיגועי דקירה מגל הטרור הנוכחי.

במערכת הביטחון מתמודדים עם איומים תמידיים מצד ארגוני הטרור חיזבאללה בלבנון וחמאס ברצועת עזה אך איום בפיגוע על ידי דאעש הוא חדש ולכן נערכים בתקופה האחרונה לא מעט ישיבות מטה וכן תרגילים ביטחוניים שבו משתתפים יחידות העלית של הצבא.

בשנה האחרונה נרשמה עלייה משמעותית במספר הערבים הישראלים המעורבים בפעולות של הארגון הרצחני. בעוד שב-2014 נחקרו שמונה פרשיות כאלה, ב-2015 נחקרו כבר 14 פרשיות, ונעצרו 34 חשודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר