סמוטריץ': "גפני משקר וזורע שנאה בשביל מחיאות כפיים"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מגיב לדבריו של ח"כ גפני כי הבית היהודי לקחו כסף מהישיבות החרדיות, ואומר בשיחה עם "כיכר השבת", כי "כואב שבשביל מחיאות כפיים בכיכר השבת גפני משקר" (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

בתגובה למתקפה החריפה של יו''ר וועדת הכספים ח״כ משה גפני, אמש בכינוס הקהילה הליטאית ברמות, על כך שהציונות הדתית השתמשה בכסף של הישיבות החרדיות מגיב ח״כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי בזעם, וטוען כי גפני "שקרן".

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר סמוטריץ': "כואב הלב אבל הוא פשוט שקרן. גם לגבי הקדנציה הקודמת וגם לגבי הקדנציה הנוכחית. זה נכון שישיבות מעודדות גיוס מקבלות יותר, אבל שקל אחד לא בא על חשבון הישיבות החרדיות".

• האזינו למתקפה של גפני: "בני התורה היו אמורים לקבל צווי גיוס, היה לנו נס גלוי"

כדוגמא מספר סמוטריץ׳, "השנה הבאנו 40 מליון שקל כסף קואליציוני שלנו לתוך התקנה, כדי לשפות על התוספת של הישיבות שלנו. מאוד היינו רוצים שכל בחורי הישיבות יקבלו 1200 ש"ח, אבל אנחנו לא מסוגלים כרגע לנהל אירוע כזה ביחס ל-120 אלף תלמידי ישיבות".

סמוטריץ מסביר כי מאחר ו"לצערנו אצלינו בציונות הדתית יש מעט יחסית בחורי ישיבות, זה משהו שאנחנו יודעים להשיג אותו"

הוא חושף כי פנה בהצעה לגפני "לפני חודשיים ללכת ביחד למהלך מדורג של דרישה להשוואת תקציב הישיבות לתקציב האוניברסיטאות אבל הוא דחה אותי על הסף וטען שאין סיכוי".

"בקיצור, יש אכן טעם לפגם כלפי חוץ בזה שבישיבות שמעודדות גיוס מקבלים יותר ואפשר להתווכח אם זה ראוי, אבל לטעון שזה בא על חשבון הישיבות החרדיות זה שקר גם ומאחר וגפני מבין במספרים הוא יודע מצוין זה ככה".

עוד מוסיף סמוטריץ': "כבר בהסכמים הקואליציוניים של אגודת ישראל ושלנו כתוב שאצלינו יקבלו תוספת וכתוב במפורש שזה לא יפגע בישיבות החרדיות והפירוש הפשוט של זה הוא שאנחנו צריכים להביא כסף מהבית בשביל זה וכך אכן זה עובד".

סמוטריץ' שב ומבהיר את הדברים כי "כבר בהסכם הקואליציוני נחתם שתקציב הישיבות יחזור ל2012, ובהסכם איתנו נחתם שהתוספת לישיבות מעודדות גיוס תישמר ובפרט שזה לא יפגע בכלל הישיבות, פירוש: הישיבות החרדיות. מה שאומר שאנחנו בציונות הדתית צריכים להביא כסף מהבית.לכן אנחנו הכנסנו 40 מליון ש״ח תוספת כדי שבגללנו לא יירד שקל אחד לישיבות החרדיות. אני דיברתי על זה עם גפני ולבקשתו וידאתי את זה מול סגן ראש התקציבים באוצר וחזרתי אליו על תשובה שאכן כך הדברים והתוספת שהשגנו לא גורעת בשקל אחד מעולם הישיבות החרדי".

סמוטריץ' מוסיף בעקיצה: "כואב לי שגפני בשביל להרוויח עוד כמה מחיאות כפיים, בכיכר השבת או בכיכר העיר, מוכן לשקר ולזרוע שנאה ופירוד בין שני הציבורים הכי קרובים במדינת ישראל. אני מציע לכולנו לשלב ידיים לטובת הדברים החשובים גם לנו וגם לכם ולפעול במשותף ולא להיגרר אחרי פרובוקציות של פוליטיקאי חסר מצפון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר