"אפריילעך חנוכה" • תיעוד

ריבלין: "חג החנוכה הוא חג של גבורת חובשי בית המדרש"

נשיא המדינה ראובן ריבלין הדליק במשכנו נר שני של חנוכה, עם 100 נציגי ארגוני ההצלה החרדיים ואמר כי חג החנוכה הוא חג של גבורה, "כמו החשמונאים, חובשי בית המדרש", ציין • צפו (חנוכה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: מארק ניימן / לע"מ, דוברות איחוד הצלה)

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הדליק הבוקר (שני) במשכנו נר שני של חנוכה, עם 100 נציגי ארגוני ההצלה. ריבלין שמע מנציגי הארגונים על פעילותם בתקופה החולפת בה פעלו ללא הרף בזירות פיגועי הטרור והדליק עימם נר חנוכה.

ריבלין אמר למשתתפים: "חג החנוכה הוא חג של אור, חג של ניסים, וגם חג של גבורה. הגבורה הזו היא איננה רק גבורה של חיילים במדים - מאומנים ומיומנים, אלא גבורה אזרחית, גבורה של אנשים פשוטים. כמו החשמונאים, חובשי בית המדרש, שהחליטו להילחם עבור הזכות לחיות בדרך התורה, ולהחזיר את עטרת מלכות ישראל, ליושנה, לתהילתה".

לדבריו: "היום, אף אחד לא יכול לתאר לעצמו תמונת זירה, בלי שאתם - מלאכי שרת ורפואה נמצאים בה. בימים הטרופים שפוקדים אותנו, בימים שהטרור משתולל ברחובות, חשוב לי להגיד לכם - אנשי ונשות כוחות ההצלה - תודה. אתם גיבורים אמתיים. גיבורים, שקדושת החיים עומדת לנגד עיניהם. תפקידכם איננו פשוט".

הנשיא המשיך ואמר כי "המראות שאתם נחשפים אליהם, ההקרבה שאתם נדרשים לה, גובה מכם וממשפחותיכם מחיר גבוה. העם בישראל, מכיר ומוקיר את פעילותכם המופלאה, ומצדיע לכם, על תודעת השליחות, ועל המסירות העצומה שלכם- להצלה ולטפול, בכל אדם באשר הוא".

"חג החנוכה, הוא חג של אור, שהולך וגובר מיום ליום. ככל שהימים חולפים, מתווספים עוד ועוד מוקדי אור. אתם, ארגוני ההצלה, מאירים לכולנו; אתם האור של העם בישראל", סיים הנשיא את דבריו.

מתנדבת 'איחוד הצלה', ד"ר ג'ויס מורל, ריגשה את הנשיא כאשר סיפרה לו כיצד בנובמבר 2014 הגיעה והעניקה סיוע רפואי ראשוני לנפגעים בזירת הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף, מאחר והינה מתגוררת בסמוך לבית הכנסת והגיעה בתוך שדניות ספורות למקום.

הנשיא ריבלין שיבח את פעילותה של ד"ר ג'ויס וציין כי הטיפול שהעניקה לפצועי הפיגוע הציל את חייהם ומנע מהם נזק עתידי.

צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר