שוחד וסחר בסמים: כך פעל "ד"ר קנאביס"

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד ד"ר דותן אברהם ועוזרו רועי חוברה באשמה כי דרשו וקיבלו שוחד בתמורה להנפקת מרשמים כוזבים לקנאביס רפואי. כתב האישום מפרט את השיטה (משפט)

(צילום: מוטי קמחי - ynet)

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד ד"ר אברהם דותן, שזכה לכינוי "ד"ר קנאביס" ונגד שותפו רועי חברה, באשמה כי מכרו מרשמים לקנאביס רפואי תמורת שוחד.

כתב האישום מייחס להם עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, אספקת סם מסוכן, עבירות מס והלבנת הון.

על פי כתב האישום, החל משנת 2011 ועד אוקטובר 2015, חברה יצר קשר עם לקוחות שרצו לקבל רישיון קנאביס בתמורה לתשלום. לאחר יצירת הקשר עם הלקוח, קבע חברה ללקוח תור במרפאת הכאב אצל ד"ר דותן, שלא דרך מערכת זימון תורים ולמועד מוקדם באופן משמעותי מזה שניתן היה לקבל דרך מערכת זימון תורים.

"בסמוך לכך, נפתח ללקוח תיק רפואי במרפאות החוץ של בית החולים, בין אם באמצעות הלקוח עצמו, ובין אם באמצעות חברה. את התיק הרפואי של הלקוח העביר חברה לטיפול באחריות ד"ר דותן, במסגרת עבודתו כרופא במרפאת הכאב וולפסון".

ד"ר דותן נתן לחברה את חותמתו ובאמצעותה הוא הנפיק מסמכים המכילים רישום כוזב בכדי להנפיק מרשמים לקנאביס רפואי.

בכתב האישום מצוטטת עדות של מזכירה רפואית: "אני מכירה את הבחור הזה קוראים לו רועי, הוא היה מביא לנו את המטופלים, אנחנו היינו פותחים לו תיק. בהתחלה לא הבנתי מי זה אז שאלתי אותו מי הוא כי לא פותחים ככה תיק. אז... אמרה לי 'זה בסדר אפשר לקבל אותו', היא אמרה ש'הוא מהרופא זה בסדר'".

לקוח אחר העיד: "פניתי למשרדו של ד"ר דותן, נכנסתי אליו למשרד ואמרתי לו אני מעוניין בתחילת תהליך בהסדרת רישיון לקנאביס רפואי... הרופא אמר שיש איזה שהוא תהליך שאני צריך לעבור... ואז הוא אמר לי 'בחוץ יש בחור שעונה לשם רועי. לך אליו והוא יגיד לך מה לעשות'. רועי ישב בכיסאות, פניתי אליו. בסוף תהליך הבדיקות הוא אמר לי 'אתה תצטרך לזרוק לי כמה אלפים'. הוא אמר שזה בעבור זירוז הליכים, אם אני לא טועה הוא דרש 12,000 שקלים. אני שילמתי לו בתשלומים את כל הכסף במזומן".

הפרקליטות דרשה מעצר עד תום ההליכים, "מדובר ברשת מתוחכמת של אספקת סמים. יש עדים רבים מבית חולים וולפסון. מה מביא אדם בן 65 עמיד ללא עבר פלילי לבצע כאלה עבירות. נכון, הוא רופא שעשה רבות בשירות הציבורי, אבל יחד עם זאת יש כאן התנהגות רחוקה מלהיות נורמטיבית".

עו"ד אירית באומהורן, סנגוריתו של ד"ר דותן, אמרה כי "למיטב הבנתי הפרשה קטנה הרבה יותר ממה שחשבו. אכן מדובר בהמלצות לשימוש בקאנביס שזה עניין שנוי במחלוקת מתי צריך לתת ובאיזה היקף. לגבי העניין הכספי, מדובר בסכומים לא כל כך גבוהים כמו שחושבים. ד"ר דותן טוען שהעניין המרכזי שהנחה אותו הוא אידיאולוגי. אין מחלוקת שהוא נתן המלצות לקנאביס ביד רווחה".

עו"ד רועי אטיאס, שמייצג את רועי חברה, מסר בתגובה כי "מבחינת מרשי הכול נעשה בגיבוי מלא של הרופא שהוא מומחה לכאב. לכן אני לא מבין על מה כל המהומה ומה פה סחר בסמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר