הכירו את יוסי כהן

בוגר ישיבה, צאצא למייסדי מאה שערים: ראש המוסד החדש

בוגר ישיבה דתית וצאצא למשפחה שהייתה ממייסדי שכונת מאה שערים הירושלמית. הכירו את יוסי כהן, ראש המל"ל שנבחר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לשמש כראש 'המוסד' הבא (חדשות)

יוסי כהן, (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) כי החליט למנות את היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן לתפקיד ראש המוסד הבא. כהן יחליף בתפקיד את תמיר פרדו, שמונה לפני כחמש שנים לתפקיד.

בין הדברים במסיבת העיתונאים אמר נתניהו: "אני רוצה לדבר על המוסד. אנשיו פועלים מסביב לשעון בתעוזה ולעתים תוך סיכון אישי זאת כדי להבטיח את ביטחון ישראל מול איומי הטרור. המוסד הוא גוף מבצעי, גוף מודיעיני ולעתים גם סולל את הדרך ליחסים מדיניים עם מדינות שאין לנו יחסים עמם".

נתניהו הוסיף, "המוסד ימשיך לסכל איומים על ביטחון המדינה. באמצעות פעולות שהשתיקה יפה להם. המוסד צריך להתאים את עצמו לעידן הסייבר. עליו להמשיך להיות בין גופי המודיעין הטובים בעולם. המוסד ימשיך לסייע לראש הממשלה לפתח קשרים עם מדינות בעולם ועם מדינות ערביות".

"ראש המוסד צריך להנהיג את הארגון בתבונה. הבחירה בין המועמדים הייתה קשה. בעניין זה התברכנו ב"צרות של עשירים". שלושת האנשים ששקלתי את מועמדותם הם מצטיינים, מוכשרים, בעלי ניסיון עשיר ויכולות גבוהות מאוד".

נתניהו מכריז על יוסי כהן כראש המוסד הבא (בראל אפרים - ynet)

לסיום הכריז נתניהו על יוסי כהן כראש המוסד הבא: "שקלתי באחריות ובכובד ראש ולבסוף החלטתי שראש המוסד הבא יהיה יוסי כהן. הוא שימש כראש המל"ל בשנים האחרונות. הוא עתיר ניסיון והישגים, עם יכולת מוכחת בתחומים מגוונים של פעילות המוסד. הוא בעל כושר מנהיגות ובעל הבנה מקצועית שהן התכונות הנדרשות למי שעתיד להוביל את הארגון".

נתניהו הודה לראש המוסד היוצא ולשני המועמדים האחרים על התפקיד: "אני מבקש להודות לתמיר פרדו על פעולתו הברוכה כראש המוסד, ועוד יהיה לי הרבה מה להוסיף בעניין זה. אני רוצה להודות לשני המועמדים האחרים - נ' שזהותו סמויה עדיין והוא פועל בתוך המוסד ועושה עבודה גדולה שם. וכן רמי בן ברק, שהיום מנכ"ל משרד המודיעין. שניהם אנשים עתירי זכויות ועם ישראל חייב להם רבות. אני בטוח שהם ימשיכו לשרת בנאמנות את מדינת ישראל, כל אחד בדרכו. תודה רבה להם ובהצלחה לראש המוסד הנבחר. חג חנוכה שמח".

בוגר ישיבה, צאצא למייסדי מאה שערים: יוסי כהן, ראש המוסד

יוסי כהן (54) הוא היועץ לביטחון לאומי וראש המטה לביטחון לאומי בישראל. נשוי לאיה ואב לארבעה. בנו השני נולד עם שיתוק מוחין ולמרות מאה אחוזי נכות התגייס לצה"ל וסיים קורס קצינים.

כהן נולד בשכונת קטמון בירושלים בשנת 1961 לאביו אריה ואמו מינה. אביו היה פעיל באצ"ל והינו דור שמיני בארץ, בן לאחת המשפחות שהקימו את שכונת מאה שערים. אמו מינה, דור שביעי בארץ, הייתה מחנכת ותיקה, בת למשפחה שבמקור בחברון.

כהן למד בעברו בישיבה התיכונית "אור עציון" של הרב חיים דרוקמן. בשנת 1984, בגיל 22, הצטרף למוסד הישראלי. בתחילה שימש כקצין איסוף והיה חובש הכיפה היחיד בקורס וכראש שלוחות המוסד באירופה.

בשנת 2006 מונה לראש אגף צומת במוסד, מפעיל סוכנים. במהלך פיקודו זכה צוות מהאגף בראשותו בפרס ביטחון ישראל. בשנת 2011 מונה לסגן ראש המוסד וממלא מקומו ולראש מנהלת מבצעים. לקראת סוף שנת 2013 עזב את המוסד לאחר שנבחר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד היועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה וליו"ר המטה לביטחון לאומי.

כאמור, הערב הודיע ראש הממשלה כי כהן חוזר למוסד, הפעם כראש הארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר