עלעקטיאנס אין אמעריקע

דרישה חרדית: להוסיף 'יידיש' לטפסי ההצבעה לנשיאות ארה"ב

חבר בית מחוקקים בניו יורק דורש שטפסי ההצבעה בבחירות לבית הלבן יותאמו גם עבור דוברי יידיש - כפי שמותאמים לשפות אחרות. "שאר השפות לא מדברות לעשרות אלפי בני אדם" (חדשות,בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חרדים בברוקלין, ארכיון (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

'יידיש' תיכנס לטפסי הבחירות לנשיאות ארה"ב? חבר בית המחוקקים בניו יורק דב הייקינד, פנה בימים האחרונים לגורמים האחראיים על מערך רישום הבוחרים בבחירות לנשיאות ארצות הברית שייערכו בשנת 2016 בדרישה כי טפסי ההרשמה לבחירות יודפסו גם בשפת היידיש.

החוק האמריקני קובע כי על מנת לקבל זכות בחירה על האזרחים לבצע רישום מוקדם לבחירות בטפסים ייעודיים שנשלחים לכלל אזרחי ארצות הברית.

אלא שחבר בית המחוקקים היהודי טוען כי בעוד טפסים אלו מתורגמים למספר שפות, כולל השפה הרוסית, דווקא האזרחים היהודים בניו יורק לא זוכים לטפסים בשפתם הטבעית לטענתו - יידיש.

הייקינד טוען כי אלפים מבוחריו באזור ניו יורק דוברים יידיש כשפת אם וחלקם מתקשים בקריאה וכתיבה באנגלית, ועל כן הוא מבקש כי באזורים החרדים יופצו טפסי ההצבעה גם ביידיש.

הייקינד מותח ביקרות על האחראיים למערכת הבחירות, כשהוא טוען כי אם היו טורחים לבקר באזורים החרדיים בניו יורק היו מגלים כי עשרות מגזינים, פרסומות ואפילו כרוזים מופצים בשפת היידיש המדוברת במקום, אך בטפסי ההצבעה במקום יידיש מקבלים התושבים טפסים במספר רב של שפות שכלל לא מדוברות באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר