המלחמה על השבת

משה ליאון נגד הקרנת סרטים בשבת במינהל הקהילתי קריית יובל

מחזיק תיק מינהלים קהילתיים בקריית יובל משה ליאון, שיגר מכתב חריף להנהלת המינהל הקהילתי בקריית יובל, בו הוא דורש לבטל את ההחלטה השערוריתית לאשר הקרנת סרטים בשבת במינהל (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש - פלאש90)

המלחמה על השבת בירושלים: במינהל הקהילתי "יובלים" בקריית יובל, ממשיכים במלחמה נגד קודשי ישראל, וכעת מאשרים הקרנת סרטים בשבת במינהל בניגוד להוראות העירייה.

ישיבת הנהלה התקיימה לפני כשלושה חודשים ובה אישרו ראשי המינהל את הקרנת הסרטים בשבת. לטענת אחראי תיק המנהליים בעירייה משה ליאון, ההקרנה תיעשה בתשלום ואילו לטענת ההנהלה התושבים ייכנסו בחינם.

צעד זה הינו תקדימי במנהלים הקהילתיים בירושלים, שבהם עד כה לא הוקרנו סרטים בשבת, ולדברי חבר המועצה ליאון מדובר בהפרת סטטוס-קוו.

לאור חומרת הדברים, ליאון שיגר מכתב חריף ליו"ר המנהל רוני שרון ומנהל המינהל יחיאל לוי, תחת הכותרת "הפרת הסטטוס-קוו בקריית יובל".

המכתב של ליאון (סריקה: כיכר השבת)

בפתח המכתב כותב ליאון: "בימים האחרונים הגיעה לידי תוכנית האירועים לחורף במינהל הקהילתי יובלים שבניהולכם. התוכנית כוללת הקרנת סרטים בתשלום בשבת במבנה שבשימוש המינהל הקהילתי - בבית טיילור".

על כך הוא מבהיר כי "הקרנת סרטים בתשלום בשבת במבנה שבשימוש המינהל הקהילתי, נחשבת להפרה ברורה של הסטטוס קוו".

הוא מספר כי מאז נכנס לתפקידו הוא עומד בראש צוות שהקים ראש העיר ובו חברים שלושה חברי מועצה- שלמה רוזנשטיין, אהרון ליבוביץ' ונחמניאל סבן, שתפקידם "ליצור חשיבה ומציאת פתרונות למען קיום חיי קהילה ותרבות תוך כדי שמירה על הסטטוס קוו".

ליאון מביע תקווה כי יגיעו לפתרון מוסכם, אך מותח ביקורת על ההחלטה: "קביעת עמדה וקיום אירועים שמפרים את הסטטוס קוו באופן חד צדדי מהווים פגיעה חמורה והכשלת ניסיונות גישור וההידברות". לאור זאת הוא דורש לבטל את החלטת ההנהלה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר בתגובה יחיאל לוי מנהל המינהל כי "הקרנה תיעשה בחינם. יש החלטה של ההנהלה שמאפשרת פתיחת פעילות בשבת ואני המנהל שצריך לבצע אותה".

חבר הנהלת העיר נחמניאל סבן אמר ל"כיכר השבת": "השבת וקדושתה מוטלים על כל יהודי ובכל מקום. בירושלים קיים הסטטוס קוו שהאחריות לקיומו מוטלים על העירייה והעומד בראשה. הפיחות הזוחל שמתחולל במעמדה של השבת מחייבים את ראש העיר לנקוט פעולות ומעשים על מנת להחזיר את המצב לקדמותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר