פרסום ראשון

אחרי איום המשטרה לסגור את ציון הרשב"י במירון: אבטחה חמושה למקום

למרות גל הטרור לא הוצבה אבטחה חמושה במתחם ציון הרשב"י במירון, המשטרה איימה לסגור את הציון למתפללים, אך אמש הגיעו הצדדים להסכמה כי משרד הדתות יממן את המאבטחים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אביר סולטן - פלאש90)

למרות גל הטרור והפיגועים ברחבי הארץ, ציון הרשב"י במירון אותו פוקדים מאות ואלפים בכל ימות השנה, לא אובטח על ידי מאבטחים חמושים בנשק. בעקבות כך המשטרה איימה לסגור את המתחם הציון, אך כעת הצדדים הגיעו להסכמות לפיהן המשרד לשירותי דת יממן את האבטחה.

הפרשה החלה בבדיקה שערך משרד מבקר המדינה, שבסיומה קבע כי יש להקים חברת ניהול שתהיה אחראית לניהול האתר ובין היתר גם למערך האבטחה, אולם לפי המשטרה החברה לא הוקמה והאבטחה לא שונתה ומי שמאבטח את אלפי העולים, הם מאבטחים שלא עומדים בדרישת המשטרה.

לאור זאת פנה ניצב-משנה יוסי חמו, קצין אגף המבצעים במחוז צפון לגורמים הרלוונטיים והתריע על כך. במכתבו הוא כותב: "לאחרונה בביקורת משטרתית, עלה כי יש צורך בכוחות אבטחה חמושים ולא באבטחה כפי שהייתה עד לאחרונה".

לדבריו, רב המקומות הקדושים ויו"ר ועדת החמישה, הגאון רבי שמואל רבינוביץ טען כי המשטרה היא זו שאחראית על האבטחה. על כך ענה הקצין "אנו סבורים כי בהתאם להחלטות, האחריות על אבטחת המקום הייתה ועודנה על וועדת החמישה או משרד דתות".

במכתב אחר ששלח ניצב-משנה גרי אליאב, הוא הבהיר כי, "על פי הערכת מצב שהתקיימה לאור האירועים הביטחוניים בארץ נדרש לאלתר בכל שעות היממה להציב לפחות ארבעה מאבטחים חמושים". לדבריו, "האבטחה החמושה נועדה להגיב בזמן לכל תרחיש ביטחוני באתר וכן להקנות תחושת ביטחון למבקרים".

לאור זאת הבהירה המשטרה כי במידה וועדת החמישה לא תיענה לדרישתה הביטחונית, מתחם הקבר ייסגר למתפללים.

אולם ל"כיכר השבת" נודע כי ביממה האחרונה התקיימו דיונים רבים בין הצדדים, והתגבשה הסכמה כי המשרד לשירותי דת יממן את האבטחה בהתאם לדרישות המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר