מחקר: ציניות וסרקזם מגבירים יצירתיות ומשפרים את תפקוד המוח

מכירים את האנשים האלה שנראה שאין עצם כנה אחת בכל הגוף שלהם? מסתבר שלמרות האופי הלא נחמד במיוחד שלהם, דווקא כדאי לכם לשמור כמה מהם בסביבה. כי לפי מחקר חדש, הציניות שלהם יכולה לעשות רק טוב לשניכם (מחקרים, אימון אישי)

חיה כהן | כיכר השבת |
ציניות. ביטוי האינטליגנציה הגבוה ביותר (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

מכירים את האנשים האלה שנראה שאין עצם כנה אחת בכל הגוף שלהם? מסתבר שלמרות האופי הלא נחמד במיוחד שלהם, דווקא כדאי לכם לשמור כמה מהם בסביבה.

ארבעה מחקרים שבוצעו על ידי חוקרים פסיכולוגיים מאוניברסיטאות הרווארד וקולומביה, מצאו כי ציניות ואמירות עוקצניות תורמות ליצירתיות ומשפרות את תפקוד המוח הן של מי שמשגר אותן, והן של זה שהן מופנות כלפיו.

לדברי החוקרים, על מנת להתבטא ולהבין סרקסטיות, על המוח לחשוב באופן יצירתי, מופשט ובלתי מקובע (לכן נחשבת הציניות לביטוי האינטליגנציה הגבוה ביותר) כך, בכל פעם שאתם אומרים משהו ציני או שמוטחת בכם התבטאות עוקצנית, לא מדובר רק בחרב פיפיות פוגעת, אלא דווקא בגירוי חיובי מאוד למוח.

עם זאת, עורכי המחקר הבדילו בין שני סוגי סרקזם. לדבריהם, ציניות שמועברת 'אונליין', כלומר ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט שונים, תפורש לעתים קרובות באופן שגוי, מה שממש לא מעודד את המוח לכיוונים יצירתיים.

לעומת זאת, ציניות כחלק מדיאלוג שמתרחש פנים מול פנים, דוחפת את השומע לענות מיד באותו מטבע ומפעילה את האזורים היצירתיים יותר שמוחנו מסוגל לייצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר