אאא

ספירת קלוריות היא לרוב דרך יעילה למדי להורדה במשקל, אך קשה להתחייב אליה. כי בינינו, למי יש מושג כמה קלוריות יש בפרוסת הלזניה שהגנבנו לפה?

בדיוק בגלל זה, מציע טרנד חדש שהפך לפופולרי בעולם, שיטה דומה אך קלה יותר ליישום: ספירת הלעיסות (Bite Counting).

השיטה מתבססת על מחקר שנערך במחלקה למדעי הבריאות באוניברסיטת בריגהם יאנג. לפי עורכי המחקר, מעקב אחר מספר הפעמים שאנו נוגסים ביום, עשוי להפחית את צריכת הקלוריות כשכל מה שנדרש מאיתנו זה בסך הכל תשומת לב.

איך זה עובד? רושמים את מספר הנגיסות שבצענו אחרי כל מזון ומשקה (חוץ ממים) שהכנסנו לפה במשך שבוע. 

משתתפי המחקר אמרו כי אחרי שבוע של מעקב, ספירת הנגיסות הופכת לכמעט טבע שני. 

אחרי שיש לכם מושג ראשוני על מספר הנגיסות הממוצע שלכם, השתדלו לצמצם את מספר הנגיסות ב-20 אחוזים. עם זאת, חשוב לזכור כי אין זה אומר שאפשר לאכול את אותה כמות של מזון במספר נגיסות נמוך כי אכילה עם כמה שיותר לעיסות מסייעת לעיכול טוב יותר של המזון.

מסקנות המחקר מצביעות על כך שיעילותה של ספירת הנגיסות נעוצה בכך שהיא מגבירה את המודעות שלנו למזון שאנו מכניסים לפה, מה שממילא מוביל להפחתה בכמויות והורדה במשקל.